VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Viskan Spa  (läst 3610 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cattis

Viskan Spa
« skrivet: november 24, 2019, 21:23:54:54 »
Vi funderar på att köpa ett Spa från Viskan. Skulle gärna höra om ni som har Viskan-Spa om ni är nöjda med era Spa.
Krånglar de mycket?
Är det bra service?
Är det någon som upplever att ert Spabad från Viskan är dåligt, i så fall vilket?
Håller det värmen?
Upplever ni som ha S-serien att det är dålig tryck på vattenstrålarna?
Vore så tacksam att få era synpunker!

Poolgiganten

Utloggad Trumpetskarven

SV: Viskan Spa
« Svar #1 skrivet: september 14, 2020, 11:19:18:18 »
Vart det köp av spabad?
Vi är intresserade av Viskan pga sittdjupet, vore intressant med mer reflektioner över badet.

Utloggad Lassse

SV: Viskan Spa
« Svar #2 skrivet: september 16, 2020, 07:25:39:39 »
Viskan är inte unika med sitt baddjup.
Tidigare var dom djupare,men inte nu.
Dom har däremot högre kant fr vattenlinjen till ök pp badet,så dom upplevs djupare.

Provbada hos din Viskan ÅF och något annat märke hos en konkurrent får du se.
(Dock inte Bauhaus,många av deras bad är grunda)

de debbo

  • Gäst
de debbo
SV: Viskan Spa
« Svar #3 skrivet: november 15, 2020, 22:24:19:19 »
Ni kanske redan införskaffat spa, men vi köpte Viskan Bokö i mars och är jättenöjda.
En fördel med Viskan är att sittplatsdjupet skiljer plats till plats, vi är 5 i familjen.

Blev Bokö för att den har 2 liggplatser, aldrig utnyttjat vanliga sittplatserna, men smaken är väl som b...

Har inget behov av högre tryck.
Att kunna rikta strålarna är inget av vikt, däremot att kunna reglera varje munstycke inviduelt.

Utloggad marcusg

SV: Viskan Spa
« Svar #4 skrivet: december 18, 2020, 09:58:49:49 »
Vi har haft  ett Viskan Hasselö i 3-4 år nu

Utmärkt service i Stockholm.  Vi har haft problem med panelerna runt om som lossnat och ett elproblem med UV lampan tror jag det var (fabriksfel) men det kom de och löste utan problem.

Jag tycker värmaren kan vara lite klen.  droppar ca 1 grad i timmen om det är 0 grader och lite vind.  Är det blåsigt så kan det vara mellan 1-2 grader.  Inga problem om du bara badar 45-60 min. Men har du folk över och badar 2-4h så kommer du sitta i 37C mot slutet även om du satt den på 40C.


annars har jag inte haft några problem. Väldigt krångelfritt

Utloggad Telekiter

SV: Viskan Spa
« Svar #5 skrivet: december 18, 2020, 14:43:08:08 »
Hej. Jag har ett Viskan Björkö och är nöjd med mitt bad. Det "problem" marcusg beskriver om att tappa temp när man badar är inget unikt för Viskan. Alla spabad har samma problem om de inte är utrustade med en extra värmare. Nästan alla spabad inkl Viskan har 3 kW värmare och däri ligger problemet. Jag beställde mitt bad från Viskan direkt med extra värmare så jag har 3kW + 3 kW. dvs totalt 6 kw värme och mitt bad tappar aldrig temp, oavsett hur länge jag badar. Har man så pass mycket värme så ställs dock andra krav på strömmatning till badet då blir det special, och inte alldeles självklart hur man går till väga. Jag har 4x16A matning till badet, vilket funkar bra och har gjort sedan start för 2,5 år sedan.

1-2 grader/timme (vid 0-gradigt ute) tappar alla spabad med standardutrustning. OBS, det är möjligt att Arctic Spa som standard har lite mer värme än 3 kW.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan