CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Besök på Arena badet i Oskarshamn  (läst 20856 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deppa

SV: Besök på Arena badet i Oskarshamn
« Svar #40 skrivet: mars 02, 2013, 19:52:23:23 »

Hej Olof,

Tack för svaret. Bättre sent än aldrig. Nu har det gått ett tag och vi har fått distans till händelsen. Vi respekterar Era regler men håller inte med om allt. Om min fru hade haft sportiga kläder med sig utifrån hade dessa varit en lika stor potentiell fara för vatten kvaliteten som jeansen hon bar. Sen är det nog de badkläder folk badar med och folk som slarvar med duschningen för att inte tala om de som badar med kalsonger som utgör den verkliga faran.

Sen är min personliga åsikt att om man inte klarar av att vistas i samma rum som en person med jeans när man själv har badkläder bör man stanna hemma. Hur klarar de att duscha i omklädningsrummet som ligger i direkt anslutning till omklädningsrummet helt utan dörrar. Där möter nakna personer helt påklädda utan och det är svårt att undvika. Ofta har baden dusch och omklädning i helt skilda rum men inte i Oskarshamn.

Sen dess har vi badat på äventysbaden i Uppsala, Jönköping, Halmstad och Perstorp och på samtliga får man följa med in med kläder. På alla dessa (kommer ej ihåg Jönköping) finns dessutom matservering i samma rum som poolen.

Vår upplevelse hos Er blev negativ inte bara p.g.a. den policy ni följer. Personen som sade till oss var väldigt otrevlig och fick min fru att känna sig som en skurk som medvetet smitit förbi. I själva verket finns ingen information i kassan och detta är det första badet vi varit på som har sådana regler.

För att sammanfatta, jag tror inte era regler fyller någon funktion. Tvärtom så motverkar det nog meningen med ett familjebad. Vi har en stor familj och kör runt i Sverige och vi vill kunna stanna till och bada med hela familjen och låta de som inte vill bada följa med i ändå. Av de bad jag nämnde tidigare har ett t.o.m. billigare inträde om man inte badar och har kläderna på.

Mitt tips, om ni inte vill revidera er policy, informera kunden radan i kassan då policyn är långt ifrån vanlig och dessutom ologisk. Vi fick betala fullt pris för fru och barn som var inne i 5 minuter helt i onödan. Min son var dessutom rädd för att bada och vi började vänja honom vid badhus. Detta satte stopp för det. Han blev livrädd.

Ett stort plus vill jag passa på att ge avdelningen för de minsta barnen. Sällsynt på bad i Sverige.

Återigen, tack för ditt svar, vi kommer troligtvis att dyka upp hos er igen med sportiga kläder till de som inte vill bada och följa era regler nu när vi känner till dem.

Med vänlig hälsning,

David Welin-Berger
Kopia till din mail.
-------------------------------------
Viking pool från A-pool 8*4 m
Poolvärmepump Gullberg & Jansson
Saltklorinator Astral Sel Basic
Pooltak Idealcover Dallas B

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag