VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken är "Bäst poolrobot"  (läst 11863 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bozena

Vilken är "Bäst poolrobot"
« skrivet: april 29, 2017, 12:57:41:41 »
 <help>
Hej !
Jag skulle vilja köpa en poolrobot så rengör både botten och väggarna. Jag har en njurformad pool med liner 36m3. Vill han en robot som är lättanvänd och gör ett bra jobb. Hoppas någon kan hjälpa mig att välja  O0.



Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #1 skrivet: april 29, 2017, 13:04:26:26 »
Kanske fel svar men installerar du ett pooltak så behövs ingen robot och så får du en massa andra fördelar som varmare vatten till lägre kostnad och badbart även en dålig sommar.  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Bozena

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #2 skrivet: april 29, 2017, 16:21:56:56 »
Hej Tommy
Så klart...taket är säkert jättebra av denna synpunkt, men förstör njutningen för ögat...och det vill jag gärna ha. ;)

Utloggad TommyC

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #3 skrivet: april 29, 2017, 16:28:32:32 »
Ok, smak och prioriteringar är olika. Vi har ett lågt tak som bara stör lite. Knappt en meter på högsta stället.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad j-t

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #4 skrivet: april 29, 2017, 17:17:22:22 »
Skulle jag köpt en idag så hade det blivit en Dolphin Triton Plus eller en Dolphin Supreme M500, min Dolphin M3'a tar inte väggarna men annars hade den nog varit lagom för din poolstorlek.

Utloggad Bjärred

  • Poolare sedan 1994
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Bjärred
  • Antal inlägg: 127
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #5 skrivet: april 29, 2017, 17:42:14:14 »
Jag kör med en Dolphin modell som även städar väggarna. Är riktigt nöjd men har inte hittat någon som säljer engångspåsar i Sverige. Någon som vet var man kan köpa sådana?
10x5 murad pool, Baddjup 1,60, 80m3, Poolguard, 30m2 solfångare, Gullberg & Jansson 13,8 kW, Astral Pump 0,75Kw, Astral Filter 600 mm

Utloggad j-t

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #6 skrivet: april 29, 2017, 19:20:17:17 »
Jag kör med en Dolphin modell som även städar väggarna. Är riktigt nöjd men har inte hittat någon som säljer engångspåsar i Sverige. Någon som vet var man kan köpa sådana?

Poolklubben.se eller ebay skulle jag testat
Maila poolklubben om de inte har det i webbshoppen, de kan ordna reservdelar till dessa, iaf sist jag prata med dem

Utloggad Bozena

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #7 skrivet: april 30, 2017, 11:10:22:22 »
Tusen tack för alla era svar !!! Uppskattas verkligen! <love>

Utloggad Bozena

SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #8 skrivet: april 30, 2017, 11:37:41:41 »
En fråga till Dolphin triton plus ...var ska man köpa den ? Importerar ni från USA ?

Utloggad Conny737

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 135
  • Total likes: 3
  • Färdig pool, småfix på trädäck kvarstår
    • Visa profil
SV: Vilken är "Bäst poolrobot"
« Svar #9 skrivet: april 30, 2017, 16:48:29:29 »
Har en Supreme M 5, heter väl M 500 nu.Triton plus är väl efterföljaren till M500. Köpte den från USA efter lite sökande, inte alla ville/kunde sälja till Europa.  Se till att du får en med powersupply som klarar vår spänning.  Min robot har fungerat suveränt I tre år och det är lätt att tömma filtren. Fjärrkontrollen har jag dock aldrig använt.    Klättrar iof inte på väggarna om vattnet är för kallt, men ser inte det som  något problem. Löser sig när det blir varmare än 20 grader i poolen.
Thermopool 8x4
Värmepump G&J PACW1V-30  12,8 kW
Zodiac Pro saltvattensgenerator (automatisk reglering av Klor och pH)
Walu Lux Starlight poolskydd
Cumaro trädäck
Dolphin M5 poolrobot
Plus lite annat smått och gott

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan