Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Erfarenheter av Folkpool  (läst 9954 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cast

Erfarenheter av Folkpool
« skrivet: mars 03, 2007, 13:14:19:19 »
Ni som har en Folkpool, vilka erfarenheter har ni? Vad är positiv/negativ med eran pool? Vi funderar på att bygga en 3*6 folkpool classic med RomanEnd trappa på långsidan, men börjar tveka igen.....

Poolgiganten

Utloggad Mica

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #1 skrivet: mars 04, 2007, 10:03:15:15 »
Halloj,

Jag är jättenöjd med min Folkpool avseende funktion och  utseende. Det som jag har haft problem med är bruksanvisningen som är hyfsat svårtolkad (är inte helt uppdaterad med den fysiska leveransen och ritningarna/beskrivningarn visar flera modeller i en, så det är svårt att förstå vad som ska göras just för min storlek av pool).

Mitt bräddavlopp är i plast och har läckt i en fog, det var iofs snabbt fixat men hade jag byggt idag hade jag nog valt rostfria delar. Bräddavloppet verkar så bräckligt avseende yttre påfrestningar och is.

Servicen från Folkpool är ju beroende på vilken återförsäljare man använder sig av, det finns både bra och mindre bra killar, så där är det svårt att komma med något generellt uttalande.

Hur kommer det sig att ni är tveksamma till trappa? Berätta! ???

Vad jag har förstått är alla som har trappa (oavsett poolmärke) jättenöjda med just trappan och hade jag bara haft plats och råd hade jag definitivt valt en roman end istf stege.
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Villing/d96villi

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #2 skrivet: mars 07, 2007, 15:25:15:15 »
Hej, hej!

Vi har en Folkpool 4x8 med Roman end-trappa på ena kortsidan. Vi är supernöjda hittills (byggde förra sommaren), men precis som Mica säger så är bruksanvisningen inte helt enkel att förstå sig på. Vi har fått bra hjälp av Folkpool-killarna i Göteborg när vi har haft frågor. Titta gärna på vår hemsida http://www.villing.se/pool så kan du se bilder från bygget! Är väldigt nöjd med att vi valde Roman end-trappa, det är jättemysigt att kunna sitta där och svalka sig med en öl frampå eftermiddagen! Den är också stor nog att kunna sitta i samtididigt som barnen springer upp och ner.

/Jessica

Utloggad cast

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #3 skrivet: mars 07, 2007, 16:31:04:04 »
Vilken fin pool ni har fått! Hur mycket jobb är det att bygga poolen? Hur många arbetstimmar måste man räkna med? Vi har fått en offert för montering av poolen och den går på 20.000. Tycker ni att det är värt pengarna?


Utloggad Calle Anka

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #4 skrivet: mars 14, 2007, 16:14:05:05 »
Ja! Det är värt tycker jag. De har ju en viss erfarenhet av detta. Bara att väga in poolen i våg är lite knepigt.
Bygger en folkpool 4x8, värmeväxlare Europac och roman end. Mosaikliner mm. Skall byggas hösten -06. Badas i maj -07. Under våren byggs trädäcket med spottar och relaxdel.

www.villaoscar.se

Utloggad Poolnicke

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #5 skrivet: mars 14, 2007, 22:15:46:46 »
Om grävning och återfyllnad ingår så är det säkert värt pengarna. Annars har de timpenning som en managementkonsult.

/Poolnicke
Pool:Åttan 6,25x3,6x1,5.
 Solfångare 16 m².
Poolvärmepump.
/Pool är livet! ;D

Utloggad Stefan

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #6 skrivet: mars 15, 2007, 17:46:29:29 »
Det tycker jag är väldigt billigt.
Jag byggde en rektangulär, 3,5x 7 m i höstas.
Den offerten jag fick var på 40 000 kr, inklusive monterning av allt, igångkörning av poolen med värmepump samt vinterstängning.
De är proffs, man monterar ju bara poolen en gång, vill gärna att det blir perfekt, det blev det, de var väldigt pålitliga.

Priset var i linje med alla stora poolleverantörer i Norra Stockholm som jag kollade med.

Jag höll själv i markschakten, där var de extremt dyra.

Annars tycker jag att de på Folkpool var lätta att göra med hög servicegrad och höll vad de lovade.
Dessutom har de en ny butik bara 10 min från oss, lätt att klaga om något går fel. Inte bara ett mobil nr som annars är brukligt.

Lycka till.

MVH
Stefan

Utloggad cast

SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #7 skrivet: mars 15, 2007, 20:19:44:44 »
Grävning och schaktning ingick inte. Hur många timmar tar det att bygga poolen? Och klarar man av att bygga poolen själv när man är "normalhändig"?
Visst är 20.000 mycket pengar, samtidigt skulle det kännas bra att veta att det blir bra!

Utloggad Mats Tyresö

  • Poolaren på webben
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Tyresö/Sverige
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • En baddare på pool
    • Visa profil
    • Trollbacken.net
SV: Erfarenheter av Folkpool
« Svar #8 skrivet: mars 16, 2007, 07:40:04:04 »
Hej

Jag har en 4x8 classic med trappa som jag byggde förra sommaren. Grävningen tog 4 dagar men det beror på att vi fick massor med regn så vi fick tömma hålet en gång + dra nya ledningar till dagvatten.
Bygget av poolen tog 5 dagar. Det som var knepigast var att väga in poolen, men det löste vi med laserpass och nogrann mätning. Mät exakt under bygget och speciellt när ni sätter dit skivorna på sidorna. Sätt mätpunkter tex 50cm ner på skivorna från toppen  med penna. Ställ ett rundstrålande laserpass i mitten av poolen. Sedan är det bara fylla upp eller ta bort där det inte stämmer. Glöm inte att kryssmäta med jämna mellanrum.

Det som tog tid och blev dyrare än beräknat var återfyllningen. Min rekommendation är att du beställer lastbilar med med kran och skopa då går det fort att fylla igen och det spar rygg. Jag var tvungen att fylla minst 80 ton förhand eftersom det inte gick att köra in på tomten.

du kan se bygget på http://www.trollbacken.net/Poolbygge/Poolbygge.htm

MVH//Mats 
Pool 8x4x1,5 med trappa, Jet Streamer,  Solfångare 6 paneler med automatik. IVT bergvärme och poolstyrning 75Kw värmeväxlare
http://www.trollbacken.net/Poolbygge/Poolbygge.htm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan