VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Dammsugare Batteridriven  (läst 3441 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mojjen

Dammsugare Batteridriven
« skrivet: oktober 21, 2015, 14:43:39:39 »
Har ett spa och en enkel ovan markpool. Har en enklare dammsugare för gardena slang. Funkar nästan ok för ovan markpoolen. Men köra runt med den och fylla Spakaret samtidigt funkar inte. Såg att det finns Batteridrivna Undervattensdammsugare för detta. Verkar dock i praktiken bara finnas en tillverkare PoolBlaster från Watertech http://watertechcorp.com/products-PBmax.htm

 Är det några som provat detta? Funkar det bra? Blir normalt lite misstänksam när jag inte hittar fler tillverkare på en produkt som känns klockren, och har funnits många år. Jag har framför allt tittat på en mellan modell Pool Blaster MAX. Förhoppningen är att den skall fungera till både Spa och min 3,5m Ovan mark.
Frågan är om den är värd sitt pris. I Sverige är den ganska överprisad runt 3000:- inkl moms. Utomlands säljs den normalt för 1200-1300:- mao ca 1600:- om man lägger till moms.

Poolgiganten

Utloggad DanielSvensson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Spabad javisst!
    • Visa profil
SV: Dammsugare Batteridriven
« Svar #1 skrivet: oktober 21, 2015, 22:30:35:35 »
Lite fundersam på om den verkligen funkar att köra i spabadet - men den funkar säkert i poolen.
Vet ju inte hurdant ditt spa ser ut, men min har väl ca 0,5 x 0,5 m "botten" och resten är säten med inga speciellt släta ytor (skålade).
Risken är väl att man suger ovanför smutsen bara?
Har förresten kört vårt spa i 5-6 månader nu och där är inte någon smuts på botten eller annanstans.
Ska byta vatten snart, så jag får väl se om där är nåt då...
Tar det med våtdammsugaren i så fall.
Kanske du/ni skulle satsa på en balja som fotbad i stället?
Låta folket skölja av fötterna innan dom kliver i...
Såg en pryl nånstans som verkade smart till just spa annars... Ett långt rör med ett handtag i ena änden och ett litet munstycke i andra änden.
Dra i handtaget och så suger man upp i röret och kan tömma utanför, typ...

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Dammsugare Batteridriven
« Svar #2 skrivet: oktober 23, 2015, 23:39:52:52 »
Jo det funkar bra med att köra dom i ett spabad, jag har en PoolBlaster Catfish som är lite mindre än Max modellen som jag använder både i spabadet och för punktinsatser i poolen då jag inte ids ta fram poolroboten.

Jag tar bort munstycket/foten och kör bara med röret i spabadet och sätter på munstycket/foten samt förlängningsröret på dammsugaren då jag kör i poolen då det kommit i lite skräp eller löv här och där.

Snabbt går det, och enkelt är det också.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad mojjen

SV: Dammsugare Batteridriven
« Svar #3 skrivet: oktober 27, 2015, 15:27:57:57 »
Fotbad är nog inget alternativ här. Brukar vara 4-5st  4-8 åringar som plaskar runt hela sommaren. Dom hoppar mellan poolerna hela tiden. Så hur mycket jag än vill så kommer det behöva rengöras. Det blir ju betydligt värre i den större, då vi sällan täcker den sommartid. men det blir alltid lite lövbitar och sand som lägger sig.
Jag är lat när det gäller underhåll, så ett system som kräver slangar och koppling kommer inte heller bli bra. Det måste vara enkelt och gå mycket snabbt. Personligen tyckte jag Iden med Pool Blaster var lysande. Jag är dock förundrad över att det praktiskt taget bara finns en tillverkare. Sen är den lite dyr här, men det kan man ju lösa genom att köpa utomlands.

Utloggad DanielSvensson

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 29
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Spabad javisst!
    • Visa profil
SV: Dammsugare Batteridriven
« Svar #4 skrivet: oktober 27, 2015, 22:24:52:52 »
Fotbad är nog inget alternativ här. Brukar vara 4-5st  4-8 åringar som plaskar runt hela sommaren. Dom hoppar mellan poolerna hela tiden.

Ahh - "been there, done that..."
Fördelen med att ha stora barn - jag slipper dammsugaren.  ;)
(Kan ha en del att göra med att vårt spabad står i trädäcket och att man kan gå rakt ut inifrån.)
Testa den där Poolblastern då. För 1600:- kan det ju vara värt det. Blir du inte nöjd så skicka den på Blocket eller annan annonssajt. Du borde kunna få igen pengarna på en "importmaskin" med tanke på Svenska priset.

Utloggad mojjen

SV: Dammsugare Batteridriven
« Svar #5 skrivet: oktober 29, 2015, 10:11:59:59 »
Får nog bli en beställning.
Återkommer med rarport senare till våren:)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan