CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fråga från ny poolare:) Uppvärmning mm. Behöver massa tips o råd.  (läst 3277 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pernilla Magnusson

  • Poolare
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Växjö
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
Hej Alla!  <antman> <antman>

Är ný här.
Vet inte ens hur man gör när man skriver ett inlägg/fråga? Är nog trög men fattar inte mycket av hanteringen i det jag läser. Provar lite så får jag se hur det går.
Har just köpt/beställt en pool och undrar nu med tanke på allt jag läser om värmare/växlare här på forumet.
Jag har ännu inte köpt något i värmeväg. Jag har vattenburet och fjärrvärme i huset. Är detta något man kan dra nytta /koppla samman med? Luftvärmepump verkar ju annars intressant? Kan någon snäll människa ge mig tips och råd. Poolen blir en Welldana 4,6x7,25x1,5 sk Åttanpool. [/b]

Poolgiganten

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
Tipsar om att ett bra sätt att hitta i alla Forumets länkarna är att starta på Forumets startsida http://www.poolforum.se/forum/index.php och därifrån söka runt med att t.ex. skriva in sökord som "värmepump", "uppvärmning" eller annat man letar efter så får du många trådar att kika in i om det du söker svar på.
Börja med det och frågor som sen kvarstår efter det är "vi" många som vill hjälpa till med!  O0

Rekommenderar även forumet för värmepumpar http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php   - det som inte finns där om värmepumpar är inte "värt att veta"

Lycka till!
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag