Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....  (läst 7287 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Beppo

Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« skrivet: maj 23, 2008, 08:34:59:59 »
Hej på er. Vi har efter vi sålde vårt förra hus med inomhuspool nu fått abstinens efter en pool igen. Trots att vi bor vid mälarn och kan bada i den från bryggan när vi vill.....Men det går ju inte upp mot lite poolbad, eller hur? Vi har funderingar på att snygga till tomten, och bygga ett etage till vår höga altan, och nedanför den ställa en ovanmarkpool och "altana" in den, så vi får ett snyggt etage nedanför vår nuvarande altan.
MEN: Min systers hund, en tollare, är helt galen i att bada i pool. Det var ju inga problem i vår förra pool som var en glasfiber historia, förrutom att det blev lite repor på vägarna av klorna, inget allvarligt. Dessutom är det skitkul att bada med kräket så jag vill inte missa möjligheten själv... :D Men är detta möjligt i en pool med liner, eller repar hans klor upp linern direkt?
Viskan spa Lindö

Poolgiganten

Utloggad Phyxius

SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #1 skrivet: maj 23, 2008, 08:50:41:41 »
Vi badar i alla fall i våra hundar i vår storpool från J&F och hittills har vi klarat linern i alla fall. Vi har dock lite koll på dock så att dom inte klänger på linern alltför mycket, men jag inte sett en tillstymmelse till repor eller skador ännu. Badar man med hundarna så tror jag inte att det är ett problem. Vi har inte upplevt det så i alla fall. Kör hårt!  O0
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Phyxius

SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #2 skrivet: maj 23, 2008, 08:54:04:04 »
J&F storpool 5,5m i diameter och 1,32m djup. Värmer med Pahléns Maxitemp 51.

Utloggad Beppo

SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #3 skrivet: maj 23, 2008, 17:48:04:04 »
Vilken fin hund! Boxer va? Vi hade en boxer när jag växte upp, en vit med svans! Kan säga att det var ju inte jättevanligt på 80-talet.... Var ofta mina föräldrar fick frågan:" VAD är det där för ras???"
Men Du tror alltså inte att det är någon risk för punka på linern med en vild tollare som älskar att bada?
Är du nöjd med din j&f pool. Måste ju säga att priserna är attraktiva. Dessutom ligger deras huvudkontor inte långt ifrån där jag bor. Var den svår att bygga? Kostnad?
Viskan spa Lindö

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #4 skrivet: maj 23, 2008, 18:37:11:11 »
Se till att klorna är putsade så borde det inte vara nåt problem, det krävs ju trots allt nåt rätt vasst för att skära i en PVC-liner.
Nån garanti trort jag inte finns, men är klorna "filade" så bör det inte vara några större problem.
Personligen har jag varit mer rädd för katter som av misstag hoppar i, deras klor är alltid vassa, och de blir väl i princip alltid i panik när de kommer i kontakt med vatten...
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad poolsvetsar-johan

SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #5 skrivet: maj 23, 2008, 21:22:08:08 »
Hejhej!!

Jag har utav egen erfarenhet/vetskap att det finns ett antal....minst 4st ivf....djursjukhus/hundpensionat som har "hundpooler" med 1,5mm armerad liner som dom tränar hundarna i efter skador m.m och absolut inga problem!!

Lycka till och njut av poolen

Utloggad Villing/d96villi

SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #6 skrivet: maj 26, 2008, 13:27:53:53 »
Men hur är det egentligen med kloret, klarar hundarna det eller är det risk att de får hudproblem? Har en ras som lätt får eksem/allergier (westie) och har inte vågat ta i honom i poolen trots att både han och jag gärna skulle vilja...

/Jessica

Utloggad Beppo

SV: Hur mkt pallar en liner? Hund i pool....
« Svar #7 skrivet: maj 26, 2008, 21:37:59:59 »
Jag brukar duscha av hunden ordentligt efter badet, då är det inga problem.
Viskan spa Lindö

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan