CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 159028 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #40 skrivet: juni 26, 2010, 12:08:40:40 »
Är där fler som har fåt igång sina robotar? Nimajneb gör den fortfarande ett kanon jobb?

Toleransnivån för när det  behövs dammsugas har ju sänkts, den går säkert 2ggr/vecka. Med den gamla Barracudan så orkade jag bara dra fram den var annan vecka kanske.. för att inte tala om manuella varianten.

Påsen verkar kunna ha hur hög kapacitet som helst, behövs säkert för dom som har många lövträd runt poolen.

Jag inbillar mig att den bearbetar poolen mera jämt om vattenpumpen är avstängd, jag tycker mig märka att den befinner sig mer i skimmerhalvan av poolen när pumpen är igång. Har ingen synlig påverkan på resultatet.

Man kan åxå fråga sig om det hade räckt med den 100USD billigare WallClimbern,
svar:.jag vet inte men jag uppskattar verkligen att den går upp o tar möget som ligger o flyter i vatenlinjen längs kanterna.
Hur det sedan är med själva skrubbandet så har aldrig riktigt haft problem med en skitig vattenlinje. Det finns ingen nu men jag vet inte om det är tack vare Nitron eller as usual.

Kontentan so far.. kanonnöjd! Vatten o liner är gnistrande rent.

Poolgiganten

Utloggad Molle

SV: Poolrobot
« Svar #41 skrivet: juni 26, 2010, 15:49:27:27 »
Har också köpt en likadan :-)
Dock bara kört en gång och det blev rätt ok resultat, den hade missat under utloppen så nästa gång ska jag köra utan att ha systemet igång.
Den lurades också av trappan som vi har, är en hörnmodell och den verkar lura roboten lite.
Så jag återkommer när jag kört den fler gånger. Dock tog den all skit som samlar sig kring skarven i mitten på linern och det var bra för den stör jag mig mest på.

Utloggad Freli

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Höllviken
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #42 skrivet: juni 26, 2010, 19:48:36:36 »
Ringde Posten i torsdags för att höra var min robot blev av och fick då besked på att de hade skickat tillbaka den....öhhh... wtf! Klapphattar!!!  >:(


Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #43 skrivet: juni 26, 2010, 20:06:45:45 »
Ringde Posten i torsdags för att höra var min robot blev av och fick då besked på att de hade skickat tillbaka den....öhhh... wtf! Klapphattar!!!  >:(



Av vilken anledning????

Utloggad Freli

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Höllviken
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #44 skrivet: juni 27, 2010, 09:25:20:20 »
Posten visste inte själva av vilken anledning den skickats tillbaka...De kunde se att den passerat tullen och kommit till postterminalen för sortering den den 17 Juni för att sedan skickas tillbaka den 18.

Har en dialog med säljaren så förhoppningsvis löser det sig.

Utloggad mikaelhede

SV: Poolrobot
« Svar #45 skrivet: juli 12, 2010, 22:33:44:44 »
Hur går det nu med era robotar? Är inne på att köpa en men vill gärna veta mer så jag inte köper något som jag kommer att bli besviken på.

Utloggad Racing

SV: Poolrobot
« Svar #46 skrivet: juli 13, 2010, 08:39:30:30 »
Provade dammsuga poolen med munstycke och slang och insåg snabbt att detta var inte min grej <help>
Nu har vi förvånansvärt lite skit i poolen troligtvis för att jag har både skimmer och bottenavlopp, men nej en robot får det bli.
Har lagt ett bud på en Nitro wall scrubber, får se om damen i Colorado antar budet. <sol>
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Racing

SV: Poolrobot
« Svar #47 skrivet: juli 15, 2010, 09:16:02:02 »
 O0 Då är en till robot på väg från damen i colorado till sverige.
Tips!  om det är fler som ska köpa, är att buda lite lägre än "buyitnow" priset, i regel får man varan ändå såvida man inte lägger ett rent skambud. Men 5 -10 % under brukar nästan alltid antas.
Lecapool 10,5x4 romantrappa.

Utloggad Freli

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Höllviken
  • Antal inlägg: 12
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #48 skrivet: juli 15, 2010, 20:00:06:06 »
Det blev totalt fiasko för min del. Colorado damen skrev fel på en siffra i adressen så Posten i Sverige skickade tillbaka roboten. Jag ville att hon skulle skicka en ny robot men pga att Posten i Sverige skickade via båt (?) och inte via flyg så visste hon inte när hon fick den andra och ville inte ligga ute med flera st. Så jag har fått pengarna refunderade så jag kikar just nu efter en annan leverantör.

// Fredrik

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #49 skrivet: juli 16, 2010, 00:52:48:48 »
Det blev totalt fiasko för min del. Colorado damen skrev fel på en siffra i adressen så Posten i Sverige skickade tillbaka roboten. Jag ville att hon skulle skicka en ny robot men pga att Posten i Sverige skickade via båt (?) och inte via flyg så visste hon inte när hon fick den andra och ville inte ligga ute med flera st. Så jag har fått pengarna refunderade så jag kikar just nu efter en annan leverantör.

// Fredrik

Jag har aldrig någonsin hört talas om något liknande. Vad för siffra missades så att paketet skickades tillbaka? Jag tror det finns ett lärande här. Vad jag kommer ihåg så var alla mina data copy-paste från PayPal kontot.

Förstår inte heller logiken med att hellre betala pengar än skicka ny robot.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag