Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...  (läst 9194 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cy_berg

Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« skrivet: juli 21, 2009, 20:40:34:34 »
Jag har läst en del om Intex saltklorinatorer här inne och blev väldigt sugen på att köpa en för att slippa trasslet och kostnaderna med klor. Jag har precis fyllt upp min nya pp-pool upp till skimmern med vatten och ska sätta igång systemet om en dag eller två. Igår åkte jag en sväng in till Malmö för att skaffa lite mer 50mm slang och även för att köpa en saltklorinator. Jag körde förbi Toys'r'us och kollade priset och precis som någon annan skrev i en annan tråd gär tog dom 1899:- för den. Jag vet att Bauhaus har prisgaranti så jag åkte dit. 2499:- ville Bauhaus ha för den (samma modell, 56602) så jag tog en med mig till kassan. 2 personer framför mig, men det tog TID eftersom kassörskan hade problem. Tiden gick, och alla köer växte sig långa så det kändes inte lönt att byta kö. Jag tror jag stod 15 minuter i kö, och kassörskan hade självklart inte vett att ringa på förstärkning förrän efter 15 minuter. Väl framme påtalade jag prisgarantin och fick vet att jag FÖRST var tvungen att betala fullpris till kassörskan och sedan gå till informationdisken för att få pengarna TILLBAKA. Helt sanslöst.

VÄl framme vid informationsdisken var där också kö  >:( 4 Bauhaus-anställda som sprang runt som yra höns och av någon outgrundlig anledning hjälpte folk som inte hade kvittons med det sig på det dom ville lämna tillbaka. Jag väntade ytterligare 15 minuter innan jag fick hjälp. Jag berättade som det var, att saltklorinatorn kostade mindre hos Toys'r'us och att jag ville utnyttja prisgarantin. Jag får frågan om jag har bevis för det, t.ex. ett foto, och jag svarar att jag förutsatt att ett FOTO inte duger som bevis utan att personen i fråga får ringa Toys'r'us för att kolla. Expediten tar 10 minuter på sig att leta telefonnummer, prata med kollegor och till slut får jag beskedet: Tyvärr, Bauhaus-personal får inte ringa Toys'rus utan jag som kund måste åka till Toys'r'us och ta ett foto som bevis. Men vad sjutton?! Jag frågar hur det kan komma sig att Bauhaus uppfattar ett, av mig som kund taget, foto som mer bevis än mitt ORD, när jag ju kunde ha Photoshoppat fotot från Toys'r'us till att visa priset=100:- men det är såklart långt ovanför expeditens fattningsförmåga. Jag berättar att det känns olustigt att som kund bli misstrodd och att jag såklart vill ha pengarna tillbaka. Jag får frågan om jag vill ha det tillbaka på den kort jag betalade med vilket jag ju vill. Först när jag har dragit mitt kort i läsaren och får det kvitto jag ska skriva under får jag reda på att det kommer dröja 2-3 bankdagar tills jag får pengarna. Ja, vad ska man säga? Jag sätter inte min fot på Bauhaus igen, men jag får väl skylla mig själv för jag kände på mig redan innan att det skulle bli strul  :(

Så, nu står jag här utan saltklorinator. Jag hade planer på att åka in till Toys'r'us och köpa en imorgon, men det kanske är lika bra att köra klor i år, det är ju inte så många månader (veckor) kvar av säsongen för mig som inte kommer att skaffa uppvärmning förrän nästa år. Om jag köper en saltklorinator måste jag strula med att skaffa nya kopplingar för att få ihop den med mitt 50mm-system, så då blir det ännu mer jobb. Just nu vill jag ju bara ha igång allt!
/Kristian

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #1 skrivet: juli 21, 2009, 22:55:23:23 »
Vad tråkigt med allt krångel du haft  :( men vill berätta att det med dina pengar tillbaka inte beror på Bauhaus.
Jobbar i butik själv o det är samma hos oss, bankerna är snabba att dra dem från våra konton men inte att sätta tillkaba dem, tyvärr, så det beror helt på bankerna!!
Jag berättar alltid för kunderna om detta o de vill då alltid ha kontanter tillbaka.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Nick

  • Budgetpoolfreak
  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 20
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #2 skrivet: juli 21, 2009, 23:43:26:26 »
Ja det är struligt med prisgarantin på Bauhaus. Jag åkte dit för att utnyttja den då jag tidigare hade sett att deras konkurent några hundra meter bort hade den för 1995kr, jag skickades fram och tillbaka mellen olika diskar för personalen verkade inte riktigt veta hur de skulle gå tillväga. Till slut kom kom en kille fram och förklarde att jag måste ha bevis för att den finns billigare, då det bara var 15 min kvar till konkurenten stängde fick  springa dit och fota kartonken som stod på ett hyllplan med en prislapp under (jag hade ju kunnat ställt den på villken hylla jag ville med ett annat pris?) "bra bevis".

Tillbaka till Bauhaus och köa igen,de var två som studerade min bild och jämförde text på kartongen men det gick bra tillslut.

Vidare hem 3,5mil enkel resa.

Kopplar ihop allt och provkör dagen därpå funkar perfekt!

Åker på minisemester 2 nätter, kommer hem och saltklorinatorn är helt dö:( och jag som hade läst så mycket bra om den. ()Måndas ex)

Tillbaka till butiken och köa och springa runt som en iller för att få hjälp,de visste inte ens vad det var för produkt när jag visade den fick förklara vad det var och hur den fungerar, får till svar att de hela tiden trott att det var en pump. inte skulle jag få en ny heller de ville skicka den på lagning då blev jag >:D

Tillslut fick jag en med mig hem och den har fungerat super.
Budgetpoolfreak. Intex rörpool med sandfilter och saltklorinator.

Utloggad Molle

SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #3 skrivet: juli 22, 2009, 00:13:20:20 »
Bauhaus i Löddeköpinge ringde Toys R Us i Malmö och fick prisuppgift, inga problem. Detta skedde i informationsdisken som jag gick direkt till. Sedan betalade jag det nya priset där också och fick med mig den ut, 10-15 min allting klappat och klart.

Hur nöjd som helst med Bauhaus agerande.


P.s. Nej jag har ingen koppling till Bauhaus mer än jag tyckte de skötte detta bra.

Utloggad cy_berg

SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #4 skrivet: juli 22, 2009, 09:22:14:14 »
Fia: Jag vet att det är bankens fel, men Bauhaus-expediten borde talat om att det skulle ta 2-3 bankdagar INNAN jag drog kortet. Hade jag vetat om att det skulle ta sådan tid hade jag såklart valt kontanter men jag förstod på henne att det skulle innebära strul för henne och därför dröjde hon med informationen, och DET är usel kundservice i mina ögon.

Nick: Det är ju det som är så otroligt fånigt! Jag kunde gått till Toys'r'us och fuskat med prislapparna, jag kunde Photoshoppat fotot osv. osv. vilket gör att ett foto är precis lika lite bevis som mitt ord. Det ENDA sättet för personalen hos Bauhaus att få reda på det verkliga priset hos Toys'r'us är att ringa dit och verifiera, hur svårt kan det vara?

Molle: Mycket märkligt att man har så olika hantering på olika Bauhaus-varuhus. Men jag får alltid känslan hos Bauhaus i Malmö att dom liksom inte riktigt har koll. Det är alltid strul med något, för långa köer, folk som inte har rutin på saker etc. Jag har handlat väldigt mycket på Hornbach och jag upplever dom som så otroligt mycket smidigare, med allt från returer till hantering i kassorna etc.

Utloggad gabby

SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #5 skrivet: juli 22, 2009, 14:55:06:06 »
AHA en diskantare. <antman>

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #6 skrivet: juli 22, 2009, 15:26:38:38 »
måste ställa frågan vad tjänade du på att först åka till toy-s och sedan till bauhaus i pengar på den så kallade prisgarantin?
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #7 skrivet: juli 22, 2009, 15:42:37:37 »
Är det semester eller arbetslöstiderna som gör att folk bara orkar flänga runt o slänga bort timmar för att spara ett par hundralappar..???

Önskar Bauhaus o Hornbach kunde sluta med sin tramsiga prisgaranti plus 12%. Vanlig prisgaranti är OK men dessa 12% hindrar marknaden från riktigt bra erbjudanden samt generellt höjer prisnivån.

BLÄ
 >:(

Utloggad cy_berg

SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #8 skrivet: juli 22, 2009, 19:03:40:40 »
Jag är den siste som skulle komma på dumheten att bränna pengar på bensin för att tjäna en futtig hundring. Jag hade emellertid läst i annan tråd här inne om någon som gjort just det jag försökte. Jag åkte förbi Toys'r'us på vägen in till Malmö och det kostade mig inget extra i vare sig pengar eller tid (jo, 2 minuter) så jag sprang in på Toys'r'us endast för att verifiera priset. Om jag kan spara en hundring utan motprestation så varför inte? MEN, det jag borde räknat ut INNAN var såklart att Bauhaus självklart skulle strula till allt. Så summa sumarum var det såklart helt onödigt.  ::)

måste ställa frågan vad tjänade du på att först åka till toy-s och sedan till bauhaus i pengar på den så kallade prisgarantin?
mvh carlos <sol>

Utloggad cy_berg

SV: Köpte NÄSTAN en saltklorinator igår...
« Svar #9 skrivet: juli 22, 2009, 19:07:09:09 »
AHA en diskantare. <antman>

You bet  :D Vem är du?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan