Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Göra egna packningar  (läst 1078 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Molle

Göra egna packningar
« skrivet: maj 09, 2020, 21:04:12:12 »
Hej,

Nån som har tips på gummimattor som man kan göra egna packningar för skimmer och lampor?
Kan man köra på biltemas tex?

Tack

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Göra egna packningar
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2020, 10:11:46:46 »
Jag har limmat armaturerna med vanlig våtrumssilikon. Gummipackningar hårdnar och tappar spänst med tiden och så är läckan ett faktum. Vill du absolut ha gummi så ring https://www.kuntze.se/ och hör om dom har någon lämplig kvalité som tål klorvatten över lång tid.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Molle

SV: Göra egna packningar
« Svar #2 skrivet: maj 10, 2020, 10:40:47:47 »
Silikon låter som ett bättre alternativ, hade du det både bakom och framför linern precis som packningar?

Utloggad TommyC

SV: Göra egna packningar
« Svar #3 skrivet: maj 10, 2020, 11:48:49:49 »
Jag har ju ingen liner så det var enklare här. Nackdelen med att limma med silikon är om du av någon anledning måste demontera någon armatur innan det är dags att byta liner. Jag gissar att det kan fungera bra om du behåller packningarna och limmar med silikon på båda sidor av packningarna. Ska man ta bort en armatur så får man skära försiktigt mellan armaturen och packningen d v s så att man inte skär jäms med linern för att undvika att skada linern. Hur detta fungerar i praktiken har jag ingen aning om. Kanske finns det någon här som vet mer. Annars kan man ju bestämma ett bytesintervall för gummipackningar och köpa packningar av hög kvalité. Det finns mycket skräp. Kuntze vet troligen vad som är lämplig kvalité på gummi.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan