VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?  (läst 3977 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Puttaren

Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« skrivet: juli 15, 2020, 16:28:30:30 »
Jag beställde ett Vancouver Black Edition idag. Lade till saltklorinatorn och fick med en locklyft samt två badrockar och en flytande drinkbricka. 105’ med 3-4 veckor leveranstid utlovad. Kanske inget superpris, men jag är inte missnöjd - skönt med en lokal säljare som man kan få hjälp av.

Wifi och ljudpaketet ingick i BE och jag får det levererat hem där grannen har kranbil som lyfter upp det på tomten.

Vad kan det tänkas finnas för fallgropar? Och är det något jag ska lägga till innan det är för sent? Belysning fanns i karet vi provsatt, men jag ser att det finns extra LED att lägga till, nån som har det och kan berätta?

Vi tänkte gräva ut och lägga makadam intill trädäcket, men vill gärna få upp karet ett par-tre decimeter. Är det bara att lägga mer makadam eller ska man smälla dit några plintar och bygga ett underlag som ansluts i trädäcket? Ska ändå ha en liten ”brygga” ut till instegshörnet för att få karet rätt vänt så vi kan sitta och blicka ut över havet (mäklarglimt, men ändå).

Andra tips och råd? Jag har öppet köp i en vecka så jag vill gärna komma på ev. misstag nu.

Poolgiganten

Utloggad Lassse

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2020, 18:14:15:15 »
Är det gecko in-clear salt brominator du beställt?

Utloggad Puttaren

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2020, 10:25:09:09 »
Är det gecko in-clear salt brominator du beställt?
Oklart. Det var en som erbjöds som standard. 25’ rabatterad till 15’ och jag fick den för 10’. Seriös bransch.

Utloggad Lassse

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #3 skrivet: juli 18, 2020, 10:56:40:40 »
Dom kör alltid med det....
Ett högt pris i katalogen,sen kampanj på det,sen "kompispris" 8ch sen lite mer rabatt.
Så folk tror dom fått 40-50%rabatt. 😂🤣😂

Fast värre är ju att folk går på det :)

Såg på fejjan att salt ska förbjudas i Canada,där näms bla geckos system.

Utloggad Puttaren

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #4 skrivet: juli 27, 2020, 08:15:37:37 »
Dom kör alltid med det....
Ett högt pris i katalogen,sen kampanj på det,sen "kompispris" 8ch sen lite mer rabatt.
Så folk tror dom fått 40-50%rabatt. 😂🤣😂

Fast värre är ju att folk går på det :)

Såg på fejjan att salt ska förbjudas i Canada,där näms bla geckos system.

Förbjudas? Av vilken anledning?

Utloggad Lassse

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #5 skrivet: augusti 01, 2020, 20:54:47:47 »
För att det är farligt.
Googla på det får du se.

Utloggad Puttaren

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #6 skrivet: september 14, 2020, 23:20:29:29 »
Ledsen nu.

Säljaren lovade ”slutet av augusti”. I ordererkännandet stod 15 september. Mailade säljaren som svarade ”det kommer i slutet av augusti.

I slutet av augusti ringde jag SBI som inte alls förstod. 15 september stod det och då var det 15 september. I helgen mailade jag igen och frågade efter det utlovade leverans-sms som jag inte fått.

I mailet jag fick idag vill de nu leverera 10 oktober.

WTF?!?

När jag blev lite upprörd svarade säljaren att han beklagar och att han kan kompensera för tiden. Till saken hör att frugan fyller år snart och skulle få bada på sin födelsedag ...

Vad kan man rimligen kräva? 20% och nöja sig med 10? Jag är annars frestad att boka av hela skiten bara för att jag är förbannad på att de sköter sånt här så jäkla illa. Det kan ju knappast ha uppstått en månads försening plötsligt - var fn är kundvården?

Dessutom fick jag erbjudan om ett lagat Viskan Bokö förra veckan men tackade nej för att jag ju skulle få mitt Vancouver nu. Blä.

Utloggad Puttaren

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #7 skrivet: september 14, 2020, 23:21:36:36 »
För att det är farligt.
Googla på det får du se.
Googlat men utan framgång. Tips?

I dagsläget (se ovan) kan jag ju avboka den om den inte är bra.

Utloggad Puttaren

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #8 skrivet: september 14, 2020, 23:39:36:36 »
Ledsen nu.

Säljaren lovade ”slutet av augusti”. I ordererkännandet stod 15 september. Mailade säljaren som svarade ”det kommer i slutet av augusti.

I slutet av augusti ringde jag SBI som inte alls förstod. 15 september stod det och då var det 15 september. I helgen mailade jag igen och frågade efter det utlovade leverans-sms som jag inte fått.

I mailet jag fick idag vill de nu leverera 10 oktober.

WTF?!?

När jag blev lite upprörd svarade säljaren att han beklagar och att han kan kompensera för tiden. Till saken hör att frugan fyller år snart och skulle få bada på sin födelsedag ...

Vad kan man rimligen kräva? 20% och nöja sig med 10? Jag är annars frestad att boka av hela skiten bara för att jag är förbannad på att de sköter sånt här så jäkla illa. Det kan ju knappast ha uppstått en månads försening plötsligt - var fn är kundvården?

Dessutom fick jag erbjudan om ett lagat Viskan Bokö förra veckan men tackade nej för att jag ju skulle få mitt Vancouver nu. Blä.
Btw - hittar inga villkor. Vad gäller om jag surnar till och vill avbeställa? Hittat andra bad i lager.

Utloggad lasseboy

SV: Köpt Vancouver Black Edition - nåt att tänka på?
« Svar #9 skrivet: september 15, 2020, 15:52:00:00 »
Har beställt ett Earl av SBI, är det problem med alla leveranser eller gäller det enbart Vancover?
Börjar få kalla fötter om det dra ut 1-2 månader än vad de lovat!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan