Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygga trappa i befintlig betongpool  (läst 3817 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sollentunahuset

Bygga trappa i befintlig betongpool
« skrivet: juni 14, 2008, 23:36:18:18 »
Vår betongpool är ganska stor (4.5x12 m2) och jämndjup (ca 1.5m) och inte särskilt barnvänlig. Jag skulle vilja bygga en grund barnvänlig del som går över i en fast betongtrappa.

Kan jag bygga detta med lecablock och på något sätt putsa och måla en grund del och trappa. Måste jag gjuta?

Tack för hjälpen!

Johan

Poolgiganten

Utloggad HappyDigger

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Rosersberg - Norra Stockholm
  • Antal inlägg: 208
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Small boys have small toys. Big boys...
    • Visa profil
SV: Bygga trappa i befintlig betongpool
« Svar #1 skrivet: juni 15, 2008, 00:24:35:35 »
Spännande med en så stor pool och jag förstår din önskan om barndel och trappa. Det leks väldigt mycket på avsatsen i vår pool. Vi har liner på vår så det var mycket enklare att bygga när vi hade det i vår planering från början.

Viper har gjort ungefär vad jag tror att du vill göra. Sök på hans inlägg och se i de trådar han finns. Tror att den längsta är den här http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2507.0

Lycka till, barnen kommer att ha mycket glädje över ditt jobb  O0
Egenbyggd pool (2006-07) i leca med barndel och inbyggd trappa och därför svetsad liner. 8m x 4,2m och 1,65 djup med pooltak från Idealcover och italiensk led-belysning. Numera vanlig klor (tidigare Baquasil) och värmer via bergvärme och värmeväxlare. Med viss sorg bytt den egna grävmaskinen mot en BMW R1200GS Adventure. Byggbilder http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=993.0]h

Utloggad sollentunahuset

SV: Bygga trappa i befintlig betongpool
« Svar #2 skrivet: juni 15, 2008, 12:01:53:53 »
Tack för tipset HappyDigger!

Verkar vara en bra tråd. Nu får det projektet bero tills nästa år. Känns som det krävs god planering som familjen inte verkar ha ro för just nu... Bada bada bada!  :)

Tack för hjälpen!

Johan

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan