VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Byte av liner  (läst 2591 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Aninas

Byte av liner
« skrivet: juni 04, 2008, 21:28:41:41 »
Någon som vet ungefärlig kostnad för att byta ut gammal liner. Vi har en markpool 4x8, 1.50. Vi skall ha en vanlig turkos liner. Kan man byta själv och hur gör man med den gamla linern eller måste fackman göra detta. Har hittat en liner på miamipool för runt 12.000, den finns både som överlappning och med snaplist. Råd önskas!


Poolgiganten

skanelars

  • Gäst
skanelars
SV: Byte av liner
« Svar #1 skrivet: juni 06, 2008, 07:00:59:59 »
Hej du
Jag har bytt min liner nu i vinter. Min liner, marmorerar, köppte jag från Miami pool. Mina plåtar hade börjat rosta på många ställen så det var mycket arbete med att slipa och behandla dem. Dessutom så la jag ny cellplast på botten och fick gräva ut lite mera eftersom jag ville denna gången ha 100 mm i botten. Svårast och mest arbete hade jag med min Romer trappa i polyester (glasfiber) Där la jag många timmar med slipning och målning. Jag la på 4 lager dyr specialförg. Men nu är det verkligen fint. Arbetet tog mer än 1 månad för mig eftersom jag hela tiden stod inför nya problem som måste åtgärdas.
Valet av linerinfästning beror på var du har idag. Jag hade snap-on list så för mig var det enkelt när jag kom till det momentet att sätta in den nya linern. Jag vet en bekant som har en liner som är klämd över plåtarna och sedan gjutit runt om. Han har mycket svårare att byta ut den eftersom han då måste bila upp betongen runt om för att den skall kunna sitta kvar.
Hoppas att ditt arbete bli bra. Vänta till efter badsäsongen då du inte vet vad som gömmer seg bakom din gamla liner

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag