VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag

Författare Ämne: Ngt hårt på isoleringen för att undvika hälavtryck  (läst 2558 gånger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Sventamyra

SV: Ngt hårt på isoleringen för att undvika hälavtryck
« Svar #10 skrivet: augusti 09, 2024, 15:59:40:40 »
Ja, det blir mycket spekulation. Mängden mjukgörare verkar ha minskat de senare åren. Och det är väl oklart om det ens har någon effekt.
Bestämde mig idag för att lägga gymmattan direkt på XPS. Provade och det blev jäkligt stumt och stabilt. Klippte gymmattan så den går utanför poolrälsen. den är så stum så den kommer stå stabilt där på. Sedan lägger jag min fiberduk innan linern. Tänker att de är tillverkade för ändamålet att skydda linern.

Har inte hittat något bra att ha som poolvall. Tänker nog skära till en poolvall av spillbitarna från gymmattan eller XPSen. Och får väl dra upp filten upp på poolvallen istället för under den. Risken är väl att den glider ner och blir knölig när man drar upp den på vallen?

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag