Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Försöka få till vattnet  (läst 830 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Taskmort

Försöka få till vattnet
« skrivet: december 29, 2022, 19:19:21:21 »
Hej,
Jag flyttade in i ett hus med Nordpool abisko bad för ett par månader sen. Har knappt använt det och har för det mesta haft det nedsänkt till 15 grader.
Vi tänkte nu bada till nyår så jag höjde upp det till 38,5 grader för några dagar sen.
Gjorde ett test på vattnet och stripsen ändrar knappt färg så det verkar som att det är för lågt pH-värde och för lite klor.
Vattnet ser rent och fint ut.
Hällde i en hel del Delphin spa pH plus för att få upp värdet.
Hällde det rakt i vattnet efter att ha spätt ut det i en hink. För jag hittar inte bräddavloppet. Vad är det ens?
Det hjälpte inget enligt test-stripsen för det ser likadant ut nu när jag testade igen. Står även spa check-up försenad 95 dagar på displayen, men står inget om vad man behöver göra. Hjälp någon?

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Försöka få till vattnet
« Svar #1 skrivet: december 30, 2022, 14:11:53:53 »
Hej,

Köp Biltemas enkla kit med tabletter för att mäta pH och fritt klor.
Ibland kan stickor visa helt fel värden om man har otur.

MVH
Roger

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Försöka få till vattnet
« Svar #2 skrivet: december 30, 2022, 14:29:41:41 »
Hej,

När du fått koll på om pH är mycket lågt vilket troligen är så? Spaklor/diklor kan sänka pH. Vidare triklor. Nu tänker du att finns det olika klor?
Japp! Så är det. De påverkar pH olika. Vissa höjer och andra sänker
.
Om du använder klorin orginal 1-2 dl så kommer ditt pH att öka. Vidare din klorhalt också.

Men kolla gärna med dessa tabletter om du har en möjlighet. Mycket större träffsäkerhet en stickor, speciellt om de är gamla.

Roger
« Senast ändrad: december 30, 2022, 14:43:25:25 av Roger. »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan