Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Byta packningar Viskan Lindö  (läst 1167 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Beppo

Byta packningar Viskan Lindö
« skrivet: oktober 26, 2022, 19:59:11:11 »
Mitt Viskan Lindö från 2014 har börjat läcka som ett såll! Jag har fått fylla på vatten med ganska glesa intervall tidigare. I mitten av september bytte jag vatten i badet, och fyllde upp badet "2 cm över leddioderna". När jag sedan skulle bada två veckor senare så hade vattnet sjunkit så lågt att det var under filtrena och följdaktligen var kallt. Jag fyllde upp med vatten och skruvade bort panelerna för att se var det läckte, och det var en stor läcka vid värmaren. Det forsade faktiskt vatten där! Efter att ha bytt packningar till den så är det nu helt tätt, men man ser och hör att det droppar lite överallt från många ställen i badet.
Nivån sjunker nu från "2 cm över led" till 5 cm under led på 10 dagar.
Hur byter man samtliga packningar i badet? Gör man det från utsidan eller insidan (alltså vattensidan)? Var får man tag på packningar? Både till leddioderna, och massagemunstycken och allt annat.
Viskan spa Lindö

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan