Prisfråga Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Gecko Intouch 2 wifi modul  (läst 1382 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Martin84

Gecko Intouch 2 wifi modul
« skrivet: oktober 10, 2022, 11:10:44:44 »
Hej Alla,

Har denna vinter valt att försöka spara mera energi och få vårt Hydropool 770 att gå i "lågvarv".

Vill inte riskera frysning genom tömning.

Har sänkt temperaturen till lägsta möjliga vilket var 15C samt satt den i super energi save läge med filtrering satt till 1 gång per dygn.

Det jag blev tipsad om av hydropool var att skaffa en Gecko Intouch 2 wifi modul.

Enligt teknikern ska man kunna manuellt stänga av värmaren och då ska den stanna avstängd men om vattnet blir 7C så kommer den att aktivera värmarem och värma till 15C innan den stängs igen.

Dock kunde han inte lova detta utan det var vad andra kunder sagt.

Funderar nu på att köpa wifi modulen för ca 3000kr men jag undrar om någon annan i forumet har denna version av modulen?

Tydligen så fungerade version1 ganska dåligt då det var wifi hela vägen, nu i version 2 så är det 2 moduler som pratar över RF och inomhus delen kopplas till router.

Så finns det någon med lite insyn på hur det fungerar :) ?

Poolgiganten

Utloggad Herodes

SV: Gecko Intouch 2 wifi modul
« Svar #1 skrivet: oktober 23, 2022, 15:13:51:51 »
Jag har in-touch 2 funkar väldigt bra! Smidigt att man kan styra badet genom mobilen

Har inte provat det du beskriver men lägsta inställda temp är 15 grader, om man sen aktiverar ekonomiläget sänks tempen yttterligare med 6 grader från inställd temp så tekniskt sätt borde den gå att ha nere på 9 grader.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan