Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lägsta temperatur Dimension One Breeze  (läst 1291 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mrmicke

Lägsta temperatur Dimension One Breeze
« skrivet: september 28, 2022, 21:47:46:46 »
Har ett Dimension One Breeze. På temperatur inställningen så är lägsta temperatur 15 grader. Jag ställde i somras ned badet till 20 grader men kom aldrig ner till lägre än 25,5 grader. Jag tänkte då att det kanske var den varma sommaren som på något sätt gjorde detta. Nu har jag sedan 2 veckor tillbaka ställt ner det till 15 grader men det har ändå aldrig gått ner under 25,5 grader.

Jag var på folkpop idag o frågade lite. De trodde att det ev kunde vara reningprogrammet jag hade inställt som gjorde att temperaturen inte gick ner (tydligen värms vattnet när reningsprogrammet körs). Jag har rätt hög frekvens 3*90 min/dygn. Jag har nu ställt ner tiil1*60/dygn.

Någon annan som upplevt liknande ”problem”?

Vill sänka temperaturen pga höga elpriset och har förlikat mig med att inte bada nu under denna vinter, men vill samtidigt inte att det ska frysa sönder och orkar inte ens försöka att tömma badet helt på vatten med allt arbete o ev problem det kan innebära.

Poolgiganten

Utloggad Telekiter

SV: Lägsta temperatur Dimension One Breeze
« Svar #1 skrivet: september 29, 2022, 08:52:47:47 »
Hej. Kan det möjligen va så att cirkulationspumpens värme (den avger ju en viss värme) är tillräcklig för att hålla vattnet till den temp du nämner?

För flera år sedan var det en herre på forumet som byggt ett eget "spabad" och isolerat det med riktigt mycket frigolit under och runt. Det var alltså inte ett helskummat bad utan skal-isolerat (alla komponenter ligger i tomrummet under badet där det blir rätt varmt). Han påstod att enbart cirkulationspumpens spillvärme höll badet varmt mellan badtillfällena.

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan