VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Lyfco Splash 35  (läst 20139 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #60 skrivet: juni 02, 2023, 11:52:08:08 »
Jo den var för stor på gängsidan. Min hjärnblödning kvarstår. Och Outl1 har inga (där jag köpte pumpen från). Beställde även från dammbutiken, men antar samma problem där.


EDIT: DET SKA VARA R25
Den från dammbutiken som är 1" 1/4 bör passa,( (31,75mm vs "32mm" uppmätt) om gängorna inte går för kort in dvs. Men det går nog lösa med ett lager gängtejp i värsta fall.

Återkoppla när du provat, är väldigt nyfiken på resultatet!

Hjärnblödning-light fick jag efter att ha sett temperaturen som var 3°C inatt.. börjar närma sig året utan sommar snart...

« Senast ändrad: juni 05, 2023, 11:24:55:55 av kwhalp »

Poolgiganten

Utloggad niklaslundqvist

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #61 skrivet: juni 04, 2023, 22:39:34:34 »
Jag bor i Hälsingland, har varit kalla nätter här. Jag har lyckat strypa så pass mycket i bypass att det gett cirka två högre grader efter värmepumpen, MEN, flödet är ju då minimalt så det känns inte som att det lilla flödet klarar av att påverkar temperaturen i poolen...

Jag mäter temp genom att stoppa in digitaltermometerssladdarna innanför rörisloleringen, före och efter värmepump.

Utloggad AFuru

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #62 skrivet: juni 05, 2023, 10:26:48:48 »
Den från dammbutiken som är 1" 1/4 bör passa,( (31,75mm vs "32mm" uppmätt) om gängorna inte går för kort in dvs. Men det går nog lösa med ett lager gängtejp i värsta fall.

Återkoppla när du provat, är väldigt nyfiken på resultatet!

Hjärnblödning-light fick jag efter att ha sett temperaturen som var 3°C inatt.. börjar närma sig året utan sommar snart...

Nämen dammbutikens variant passar inte heller. Hittade däremot denna på Classe https://www.clasohlson.com/se/Koppling-rak-inv.-/p/30-6608 Som passar på värmepumpen, så nu måste jag beställa en koppling som passar mot den istället. Den dimensionen verkar enklare att finna så har beställt nåt från vattenbutiken jag hoppas passar där.

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #63 skrivet: juni 05, 2023, 11:16:26:26 »
Nämen dammbutikens variant passar inte heller. Hittade däremot denna på Classe https://www.clasohlson.com/se/Koppling-rak-inv.-/p/30-6608 Som passar på värmepumpen, så nu måste jag beställa en koppling som passar mot den istället. Den dimensionen verkar enklare att finna så har beställt nåt från vattenbutiken jag hoppas passar där.

Jag beklagar  :'(, på vilket sätt passade den inte?
För stor diameter på adaptern, för liten diameter på adaptern?

EDIT:Har ändrat tidigare gissningar i tråden, att det ska vara R25.

« Senast ändrad: juni 05, 2023, 11:25:36:36 av kwhalp »

Utloggad AFuru

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #64 skrivet: juni 05, 2023, 14:49:45:45 »
För stor på innergängan i båda, hade samma dimension. Nu väntar jag med spänning på nästa leverans från vattenbutiken för att se om den passar ihop med Clas Ohlsson, känner mig inte supersmart här.  :D

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #65 skrivet: juni 05, 2023, 15:12:44:44 »
För stor på innergängan i båda, hade samma dimension. Nu väntar jag med spänning på nästa leverans från vattenbutiken för att se om den passar ihop med Clas Ohlsson, känner mig inte supersmart här.  :D

Då är vi två..  <hmm>  :angel:

33.6°C i vattnet nu. Äntligen så hög dygnsmedeltemperatur att värmepumpen orkar hålla hög temperatur över dygnet på egen hand (30.9°C poolvatten inatt).
Röd markering poolvärmepump +1400W elpatron + några tappvarmvattenfyllningar.
Grön markering = enbart poolvärmepump.

Hör av dig när du fått ordning på grejorna!
Är nog en hel del som pajat originalkopplingarna.  >:(

Utloggad AFuru

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #66 skrivet: juni 08, 2023, 16:22:02:02 »
Needless to say passade den inte med clas ohlssonkopplingen. INte heller en poolfirma i stan visste vart man får tag i nåt, som passar nåt. Så nu gör jag det enda rätta, köper en ny, och något annat och ger mig in i en tröstlös kamp att reklamera skiten (för att det inte går att hitta en ny koppling a 50 sek (borde kosta iaf, men då utbud inte möter efterfrågan kanske priset är ett annat om man hittar en)

SÅg biltema hade något som kanske räcker. Tack för mentala stödet

Utloggad kwhalp

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #67 skrivet: juni 08, 2023, 17:07:49:49 »
Needless to say passade den inte med clas ohlssonkopplingen. INte heller en poolfirma i stan visste vart man får tag i nåt, som passar nåt. Så nu gör jag det enda rätta, köper en ny, och något annat och ger mig in i en tröstlös kamp att reklamera skiten (för att det inte går att hitta en ny koppling a 50 sek (borde kosta iaf, men då utbud inte möter efterfrågan kanske priset är ett annat om man hittar en)

SÅg biltema hade något som kanske räcker. Tack för mentala stödet

Amen vatusan... nu blir jag less på Lyfco/Outl1 som jag antar har sålt den?  >:(

Jag ger inte upp så lätt, jag kommer skruva isär och testa kopplingar till min Splash 35:a tills jag hittar nån kombination som passar!  O0

Utloggad AFuru

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #68 skrivet: juni 09, 2023, 13:50:36:36 »
Det hedrar dig, jag måste ta time out från Splashen nån vecka för att få ner blodtrycket bara. Sen är jag villig att testa vad som helst.

Utloggad trgis

SV: Lyfco Splash 35
« Svar #69 skrivet: juni 30, 2023, 10:42:39:39 »
Har ni hittat någon lösning? Jag försöker lösa problemet i andra änden. Det går att koppla 38mm slang till Lyfcon då min anslutning endast är deformerad där 32mm slangen skall anslutas. Jag försöker nu få till en sådan anslutning på min filterpump.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan