CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Någon firma som reparerar spapumpar i Stockholm?  (läst 952 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lasse-hifi

Någon firma som reparerar spapumpar i Stockholm?
« skrivet: augusti 27, 2023, 18:03:02:02 »
Har ett Folkpool Northstar Relax med Balboa-pump som börjar ge upp. Funkar i hastighet två (jet-hastighet) men går inte igång i normalläge dvs. cirkulationshastigheten. Står bara och brummar och börjar inte gå runt.

Finns det någon firma i Stockholm som lagar Balboa-pumpar?  Jag vet att Folkpool kan serva (och de har även fast pris på arbete) men jag är rätt säker på att de bara kommer byta pumpen och då lär det kosta en hel del.

 mvh

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Någon firma som reparerar spapumpar i Stockholm?
« Svar #1 skrivet: augusti 27, 2023, 19:23:39:39 »
Balboa låter som Kina lågpris. Jag bara gissar så jag kan såklart ha fel. Sök på pumpservice. På vår pump som såg gammal ut redan när vi köpte fastigheten år 2005 sitter det en etikett från Öhberg pumpservice i Huddinge (Flemingsbergs industriområde). Företaget har troligen ombildats då det står på nätet att företaget bildades 2017. Jag gissar att vår pump drygt 30 år gammal och att den har genomgått någon större åtgärd innan vi köpte fastigheten. Jag har räknat med att pumpen skulle lägga av de senaste 10-15 åren men den vägrar dö.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad lasse-hifi

SV: Någon firma som reparerar spapumpar i Stockholm?
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2023, 20:18:31:31 »
Tack för svar.
Balboa är väl marknadsledande och sitter i massor av Spabad, om jag inte är helt ute och cyklar...
https://www.balboawater.com/

Utloggad lasse-hifi

SV: Någon firma som reparerar spapumpar i Stockholm?
« Svar #3 skrivet: augusti 31, 2023, 13:08:11:11 »
Jag svarar mig själv här. Jag har fått väldigt bra hjälp från http://poolochspaservice.se/ som är servicepartner till Folkpool Täby.
De slutade med att de föreslog att jag skulle prova att byta kondensator själv på pumpen, vilket jag gjorde och nu fungerar pumpen utan problem igen.

Utloggad TommyC

SV: Någon firma som reparerar spapumpar i Stockholm?
« Svar #4 skrivet: september 02, 2023, 09:43:52:52 »
Alltid skönt med enkla fel  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag