VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Färg och mönster.  (läst 8605 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rico

Färg och mönster.
« skrivet: augusti 15, 2012, 20:03:40:40 »
Hej.

Som ny här och i pooltankar så vill jag se bilder på era pooler. Jag vill se bilder på enfärgade pooler(vita, turkosa, blåa), poler med liners(enfärgad, mosaik, carrera o s v).
Skriv gärna också om ni idag skulle välja samma färg/mönster och om inte varför.

Själv är jag sugen på en vit pp- pool med pool-tak, men har hört att man ser smutsen på botten mycket tydligare i en vit pool. Någon som kan ge sin erfarenhet om detta.

Så kom igen nu och lägg upp era finaste bilder på er pooler.

Fredrik
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Poolgiganten

Utloggad ompalompa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Furulund, Skåne
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Thermopool 6x3,5 i Furulund, Skåne
    • Visa profil
SV: Färg och mönster.
« Svar #1 skrivet: augusti 15, 2012, 20:53:49:49 »
Här kommer Carraramönstrad liner med lite vatten och men mycket vatten.
Thermopool 6x3,5, Nitro wallscrubber, Brilix THP100, 150kg sandfilter, 0,75hk pump, platssvetsad Carraramönstrad liner från Alkorplan och täcke från Jensen Protect.
Byggtråd:  http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7364.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Färg och mönster.
« Svar #2 skrivet: augusti 15, 2012, 22:28:56:56 »
Jag har ju samma som Ompalompa, så det blir ju lika.



Nyligen såg jag ett i rostfritt har jag för mig, kommer inte ihåg i vilken byggtråd. Det var rätt läckert.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Erica

SV: Färg och mönster.
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2012, 02:50:32:32 »
Jo om man har vit botten syns ju ev. skräp mera. Vi har inte det på vår nuvarande pool, men poolen vi hade när vi bodde i USA var om inte riktigt vit så i vart fall en väldigt ljus nyans. Vitt brukar man väl bara använda till riktigt djupa pooler. Är djupet så stort så får man en "poolblå" färg ändå, även vid vit botten. Sedan finns det ju ett säkerhetsargument för detta också: i en djup pool är det svårare att se saker på botten. Allt syns bättre (mera) mot vitt. Skulle någon människa plötsligt bli liggande på poolbotten i en djup pool så ökar ju chanserna att se honom/henne en hel del med en vit botten. Varje sekund kan ju vara värdefull i sådana lägen.

Utloggad Rico

SV: Färg och mönster.
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2012, 11:20:40:40 »
Hej tack för era svar.
Carraramönstrad liner är verkligen läcker.
Det här med färg val och hur mycket smutsen syns är svårt. Jag ska ut och titta på folks olika pooler i helgen och jag har för mig att det är en som har en vit.

Men kom igen nu och lägg ut fler bilder på era olika pooler. Jag vet att det finns massvis med fina pooler som jag och många andra vill se.  ;D
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Färg och mönster.
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2012, 11:40:35:35 »
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MathiasS

SV: Färg och mönster.
« Svar #6 skrivet: augusti 17, 2012, 11:52:39:39 »
Carrara-mönstret har ju också fördelen att man kan bygga poolen lite krokigt utan att det syns i jämförelse med de spikraka ränderna i ett traditionellt mosaikmönster.

Carrara är mao för fegisar....:)
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Färg och mönster.
« Svar #7 skrivet: augusti 17, 2012, 13:01:19:19 »
För att inte tala om hälavtryck m.m. som kan bli beroende på hur man bygger. Och veck, fast jag har inga och kommer inte att få.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Fia

SV: Färg och mönster.
« Svar #8 skrivet: augusti 17, 2012, 17:23:01:01 »
Måste få tipsa om Matz pool, vit liner med bord o pooldekal, Snyggt!

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=2329.0;all
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rico

SV: Färg och mönster.
« Svar #9 skrivet: augusti 21, 2012, 08:27:28:28 »
Nu har vi bestämt oss för en pp-pool i färgen stål blå. Har dessvärre ingen ex bild. 
PP-Pool från Poolnet 6x3,5 med invändig hörntrappa och runda hörn. Pooltak LQ Klassik A pluss.
Värmepump: HydroPro 7. SMC20 saltklorinator. Pump: Vagner 0,75kw, Pentair sandfilter 105 kg sand.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag