CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenhet av Planets Pool Aquablanc 8v påsar????  (läst 3784 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Cornelia HT

Erfarenhet av Planets Pool Aquablanc 8v påsar????
« skrivet: juli 11, 2010, 21:27:27:27 »
Hej!
Har en liten 2 kubiks badpool med pump till barnen och jag undrar om någon har erfarenhet av Planet Pools produkt Aquablanc. En låda med påsar som ska innehålla allt för att sköta poolvattnet i 8v. Dessa påsar ska användas ca 1ggr/v. Men jag har ju märkt att det blir oftare nu när det är tokvarmt och poolen håller 25-30 grader. Jag undrar hur Aquablanc fungerar med dom här teststickorna som visar fritt klor, PH och alk. Ska stickan visa fritt klor fastän Aquablanc är en klorfri produkt som funkar med aktivt syre istället??? När jag precis hällt i en av påsarna så visar den lite svagt rosa på fritt klor men efter en dag eller två visar stickan inget fritt klor alls. Ska jag hälla i en ny påse då fastän PH och alk visar bra???? Eller sak jag kombiner påsarna med extra klor, fast detär ju det man vill slippa när man väljer klorfritt.

Tacksam för alla svar. Är helt nybörjare på detta och försökt hitta svar på nätet men inte lyckats än
.
Dotterns hår bli grönt oxå, superblond. Läst att detta kan vara lågt PH men jag kollar varje dag och det ser alltid bra ut. Men det kanske bara beror på att hon är mer tid i vattnet än på land. HAHA
 MVH Cornelia

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag