VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Två olika djup i Folkpools monteringsanvisningar - hjälp!  (läst 3598 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lear76

Två olika djup i Folkpools monteringsanvisningar - hjälp!
« skrivet: januari 29, 2012, 22:30:35:35 »
Hej, imorgon kommer grävarn och jag stötte just på två olika mått i Folkpools monteringsanvisningar. I texten säger man att höjden från singelbädden till polens övre kant ska vara 165 cm, medan på ritningen står det 162 cm.

Är det nån som vet nåt om detta? Kan det vara så att 162 ett skrivfel (eftersom totala djupet som är antecknat bredvid är 182).

Visserligen bara 3 cm kast, men man vill ju ändå få det rätt från början  :-\
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Två olika djup i Folkpools monteringsanvisningar - hjälp!
« Svar #1 skrivet: januari 30, 2012, 09:49:38:38 »
Man kan väl säga att gräv hellre för djupt än för grunt... gräsmatta och/eller altan är lätt att sänka ner 3 cm om det skulle vara fel men det är värre att sänka poolen sen...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad KarlINykvarn

SV: Två olika djup i Folkpools monteringsanvisningar - hjälp!
« Svar #2 skrivet: januari 30, 2012, 13:54:36:36 »
Haha... been there, tog ett bra tag av ritande och klurandes innan jag kom på det.
Har ni djupdel?

Om inte, vad är det angivna baddjupet?
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Utloggad lear76

SV: Två olika djup i Folkpools monteringsanvisningar - hjälp!
« Svar #3 skrivet: januari 30, 2012, 18:38:51:51 »
Hej, vi har ingen djupdel. Tror att baddjupen var 1,55. Men vi kör på det djupare alternativet nu. Det är absolut lättare att fylla på några centimeter senare i vår om så behövs.
Levereras i april 2012: Folkpool Classic 4,5x9 (Mosaik quadra) med Powerline 110 värmepump, Saltklorinator Tri18+TriPro och pooltak Briljant 5x10

Utloggad KarlINykvarn

SV: Två olika djup i Folkpools monteringsanvisningar - hjälp!
« Svar #4 skrivet: januari 30, 2012, 22:23:40:40 »
Jag har 1.44 i pooldjup (botten till snapin) och jag tog i och gjorde det till 1.46/1.47, det folkpool inte säger är att 1-3 cm är helt ok i "sträckmån", bättre för lite material än för mycket, annars kommer vecken som ett brev på posten :-(
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan