CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skönt när man bytt vatten i spa´t  (läst 3060 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Conny76

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vi har ett CalSpas Platinum 850PL
    • Visa profil
Skönt när man bytt vatten i spa´t
« skrivet: december 31, 2012, 00:34:39:39 »
Det känns alltid lika bra då man får tillfälle att byta vatten i bade då det är en period med plus grader mitt i vintern för då klarar man sig oftast tills det verkligen är stabila plusgrader ute.
Hur gör ni era vatten byten under vintern?
Väntar ni in plus temperatur eller byter nu även vatten då det är minus grader?

Jag har väntat sedans augusti (nästan 5 månader) och vattnet var det alger i nu det sista. Blev lite bättre då jag chock klorerade så vi fick ett jul bad men nu var det nog och vi haft lite plus och jag tänkte att nu måste jag byta vatten. Som sagt det känns skönt när det är gjort. ett rengörnings program med bio filmcleaner och 2 st byten av vatten efteråt.

GOTT NYTT ÅR
Har ett CalSpas Platinum 850PL

Poolgiganten

Utloggad VT

SV: Skönt när man bytt vatten i spa´t
« Svar #1 skrivet: januari 05, 2013, 17:43:46:46 »
Det känns alltid lika bra då man får tillfälle att byta vatten i bade då det är en period med plus grader mitt i vintern för då klarar man sig oftast tills det verkligen är stabila plusgrader ute.
Hur gör ni era vatten byten under vintern?
Väntar ni in plus temperatur eller byter nu även vatten då det är minus grader?

Jag har väntat sedans augusti (nästan 5 månader) och vattnet var det alger i nu det sista. Blev lite bättre då jag chock klorerade så vi fick ett jul bad men nu var det nog och vi haft lite plus och jag tänkte att nu måste jag byta vatten. Som sagt det känns skönt när det är gjort. ett rengörnings program med bio filmcleaner och 2 st byten av vatten efteråt.

GOTT NYTT ÅR


Haft samma vatten i över ett år nu. Värdena är klockrena och ingen algbildning är det heller. *kristallklart =)

Tycker det inte finns någon anledning att byta sålänge man har "rent/fräscht" vatten. är ju endå 1,5 kubik. Gör rent filtret samt byter till ett utbytes filter ungefär varannan månad och det räcker för våran del!

Badar inte varje dag men iallafall 2-3ggr per vecka.

// VT

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag