VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Mitt nya SPA  (läst 9369 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
Mitt nya SPA
« skrivet: juni 30, 2010, 15:23:23:23 »
Hej!
Har varit lite "dött" här på SPA forumet så jag tänkte lägga ut lite bilder på hur det gick att bygga in mitt nya Hydropool 775 delvis in min utbyggda altan. Valde att inte bygga spa badet "runt om" för att lätt komma åt serviceluckan på badet.
Har lite målningsarbeten samt komplettering av mina lysdioder belysning som jag har fällt in i nya trallen, som jag föresten såpar in i stället för olja in, tack vare tipps här från forumet! Tackar för det!
Som komplement till poolen köpte jag mig en utomhus solvärme dusch, kostade 1500 kr på Coopen, värt varenda krona, skönt att slippa springa in i huset och duscha om man har legat i solen ett tag och är sugen på lite bad:-)

Badet kom på släp som vi lastade av på gräsmattan.


Här är min noga avvägda bottenplatta, hoppas att alla mått stämmer nu bara så badet får plats <hmm>


Badet väger över 400 kg i tomvikt men det var smidigt att lyfta om man är 5-6 man!


Så var det dags att fylla på vatten, under tiden kopplades strömmen in.



Så här ser min poolmiljö ut nu :)




Spa hälsningar / Peter




SPA Hydropool self-cleaning 775

Poolgiganten

Utloggad Nilking

SV: Mitt nya SPA
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2010, 16:18:58:58 »
Riktigt snyggt  O0
Jag ska själv bygga om min altan där badet står till sensommaren, just nu är det inte snyggt (men jag fick bada hela vintern)


Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Mitt nya SPA
« Svar #2 skrivet: juni 30, 2010, 21:04:50:50 »
Mycket snyggt !

Hur gör du med locket när du badar? Tar du bort det helt och hållet, eller har du någon slags locklyft för bekvämlighets skull?

/Ziggy

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Mitt nya SPA
« Svar #3 skrivet: juni 30, 2010, 21:35:38:38 »
Mycket snyggt !

Hur gör du med locket när du badar? Tar du bort det helt och hållet, eller har du någon slags locklyft för bekvämlighets skull?

/Ziggy

Jag tar bort locket helt och hållet och lägger den mot befintlig husvägg, har förstås funderat på att skaffa en locklyft, men har inte hittat någon som skulle uppfylla krav så som att den inte skymmer eller är i vägen för övrigt <hmm>
/Alsa
SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad annna

SV: Mitt nya SPA
« Svar #4 skrivet: juli 08, 2010, 13:28:39:39 »
vad bra det blev när du byggt inn det i omgivningen så att säga

väldigt snyggt

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan