CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp sökes med bubbelbad  (läst 3659 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kaan

Hjälp sökes med bubbelbad
« skrivet: juni 16, 2010, 20:33:14:14 »
Hej på er alle samman jag har ett gammalt amerikansk spabad som jag hade förhoppningen om att sätta i gång, efter konstaterande att allt vad som rör el pump värme inte kommer att fungera i gen någonsin så måste jag göra en modernisering. Jag ska tillägga att jag är småbarns förälder och därför tänker allt i pengar, jag är inte snål men försiktig.

Det jag behöver hjälp med är att hitta en lösning att integrera en om vi kallar det för leksakspoolspump! Samt värmare av liknande kvalité på 3kw detta finns i färdigt kitt, det jag får med detta är cirkulation och värme, problemet är att jag inte vill koppla in det på jet sidan som är det enda nuvarande anslutning som finns, utan jag vill montera in och utlopp. (OBS runt kar)
Då slang anslutningarna inte följer 50mm standard snarare 30-40mm så vet jag inte vart jag ska hitta dessa delar? Har någon ett tipps?

Problem 2

Jet sidan, kan jag använda en pump av typ hydropress eller dyrligt? 

Problem 3

En blower för bubblorna som har 80-100 anslutning och inte kostar 4000:- vart hittar jag det?

Problem 4
¨
En någorlunda estetisk styrpanel? Behöver inte monteras in i karet utan kan fällas in i tex däcket.

Jag ska även säga att jag har goda el kunskaper men vill hålla mig till enfas 16 så långt det går       , hellre dra fram en till 16a än att dra fram 3x16 han ont om plats i centralen. Styrning kan jag bygga själv men köper gärna för att spara tid. MVH/KAAN  :)

Poolgiganten

Utloggad Hilti65

SV: Hjälp sökes med bubbelbad
« Svar #1 skrivet: juni 18, 2010, 18:08:25:25 »
Hejll pump

Jag har en begagnad blower och även en ny pump.Länk till pump
http://www.hydroair.dk/products.aspx?GroupID=2291.
Therapy and filtration in one
The 2-speed Magnaflow pump can be used for therapy at high speed and filtration at low speed.

Mvh

Anders

Utloggad annna

SV: Hjälp sökes med bubbelbad
« Svar #2 skrivet: juli 07, 2010, 10:13:37:37 »
Hej hilti vad är priset på blower

och vad är priset på pumpen

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag