CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolpump på timer, oklar knapp  (läst 1351 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HansGreta

Poolpump på timer, oklar knapp
« skrivet: juli 09, 2022, 07:02:02:02 »
Hej,
Jag har kopplar in tidsstyrning till poolpumpen vilken funkar bra. Dock finns det någon form av tryckknapp på poolpumpens stickkontakt som det står reset på och uppenbarligen behöver denna tryckas in för att den ska gå igång. Vad fyller denna för funktion, och finns det någon lösning så den startar automatiskt via timern? Eller ska man bara klippa bort den och sätta vanlig stickkontakt?
Bifogar en bild med texten översatt via Google granskare och en på franska :)
Pumpen är mega pool & spa pump modell SC075

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Poolpump på timer, oklar knapp
« Svar #1 skrivet: juli 09, 2022, 13:41:11:11 »
Det är en jordfelsbrytare. En sådan kan ju vara väldigt bra att ha men du kan ersätta den med en motsvarande fast intallerad i husets elcentral om det inte redan finns en sådan där. Jag dubbelkollade genom att söka på hd639s1 som finns tryckt på din burk och då hittar jag att detta är en spec för test av jordfelsbrytare.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad HansGreta

SV: Poolpump på timer, oklar knapp
« Svar #2 skrivet: juli 09, 2022, 15:40:46:46 »
Det är en jordfelsbrytare. En sådan kan ju vara väldigt bra att ha men du kan ersätta den med en motsvarande fast intallerad i husets elcentral om det inte redan finns en sådan där. Jag dubbelkollade genom att söka på hd639s1 som finns tryckt på din burk och då hittar jag att detta är en spec för test av jordfelsbrytare.

Dagens hjälte, tackar!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag