VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..  (läst 8898 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bidda

  • Vannmann med prosjekt sjukan ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hønefoss, Norge
  • Antal inlägg: 1351
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Den som har flest prylar när en dør -VINNER!
    • Visa profil
    • Familiens hjemmeside
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #10 skrivet: januari 07, 2007, 08:33:45:45 »
.......... det finns inget utrymme för slapphet om man skall göra bra affärer.

  ;D O0

Poolgiganten

Utloggad baeckis

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Svängsta (Blekinge)
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
    • Visa profil
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #11 skrivet: januari 07, 2007, 16:56:03:03 »

Citera
Vi har ju byggt lite som du verkar tänka, grävt ned poolen 80 cm i mark och sedan murat en stödmur av "slipers" från marknivå och upp till altan/trallnivå.

Vi hade i.o.f.s. sand i marken, inte sten - men valde ändå att ta in en maskin som grävde.
Återfyllningen gjordes för hand i samma takt som vattnet fylldes i poolen, mycket jobb men det gick bra med god hjälp av vänner och grannar.

Du kan se bilder på bygget här: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Ja det är så jag med få göra, gräva ner så långt jag kan å sedan får ja lägga mur runt så de blir till trallen..
Varför valde du slipers? Kostnad?


Hjälpe till så citatet blev rätt
Fia
« Senast ändrad: januari 07, 2007, 17:03:07:07 av Fia »

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #12 skrivet: januari 07, 2007, 20:24:40:40 »
Fick tag i slipers på jobbet, gratis. De bytte ut räls och slipers på en del av järnvägsspåret som gick genom vårt industriområde och jag höll mig framme.

Kostnaden för hela bygget gick på strax under 100 000 kr, men det var ju några år sedan.

Slipers kan gå att få tag i om du kontaktar din lokala banverksavdelning, ibland är de rätt givmilda. (Fast de får väl egentligen inte sälja eller ge bort dem)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad baeckis

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Svängsta (Blekinge)
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
    • Visa profil
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #13 skrivet: januari 07, 2007, 21:16:17:17 »
Fick tag i slipers på jobbet, gratis. De bytte ut räls och slipers på en del av järnvägsspåret som gick genom vårt industriområde och jag höll mig framme.

Kostnaden för hela bygget gick på strax under 100 000 kr, men det var ju några år sedan.

Slipers kan gå att få tag i om du kontaktar din lokala banverksavdelning, ibland är de rätt givmilda. (Fast de får väl egentligen inte sälja eller ge bort dem)

Ja gratis är gott...*hahaha
Jag tror att jag hamnar någonstans runt 150 000:- kanske. Valde bort solpanel å ska gå på värmepump istället, poolen kommer att ligga där den kommer att få sol under hela dagen om nu solen är framme..
Bor uppe på en höjd över de andre villorna på området, då behöver jag inte tänka på så mkt när jag gräver hålet väl, ska bara fixa med dräneringen i marken men mkt mer ska inte behövas då ja ligger en bra bit över allt vad vatten å avlopp heter eller?

Utloggad Mats Tyresö

  • Poolaren på webben
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Tyresö/Sverige
  • Antal inlägg: 138
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • En baddare på pool
    • Visa profil
    • Trollbacken.net
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #14 skrivet: januari 07, 2007, 21:26:49:49 »
Hej

Jag kan rekommender folkpool. poolen var lätt att bygga ihop. Du kan se det på min websida. mitt misstag var att gräva för stort hål. det gick åt 30m3 mer makadam är vi planerat men det kanske du slipper om du bygger en stödmur istället den sista biten.

Lycka till med bygget. Att ha tillgång till detta forum har hjälpt mej mycket under byggandet.

MVH//Mats tyresö
Pool 8x4x1,5 med trappa, Jet Streamer,  Solfångare 6 paneler med automatik. IVT bergvärme och poolstyrning 75Kw värmeväxlare
http://www.trollbacken.net/Poolbygge/Poolbygge.htm

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #15 skrivet: januari 07, 2007, 21:37:47:47 »
Hej,

Var lite försiktig när det gäller slipers, de flesta är kreosotimpregnerade. Det är inget man gärna vill ha i trädgården eller i närheten av barn, grannar eller annat som kan få cancer. Köper du nya tryckta så ligger du på säkra sidan men de som banverket tar upp får de inte sälja av ett visst skäl tror jag...
Leca eller annat "sten" material är ju visserligen inte gratis men håller längre och ger inte ifrån sig saker.

Hilsen

Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Fia

SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #16 skrivet: januari 07, 2007, 21:45:49:49 »
Har du sett detta erbjudandet? Står höst 06 men kanske det gäller än.
Bläddra ner till sidan 3. Pool+värmepump+städrobot

http://www.lagunpool.se/Lagunpool_hosterbj.pdf
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad baeckis

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Svängsta (Blekinge)
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
    • Visa profil
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #17 skrivet: januari 09, 2007, 11:09:07:07 »
Har du sett detta erbjudandet? Står höst 06 men kanske det gäller än.
Bläddra ner till sidan 3. Pool+värmepump+städrobot

http://www.lagunpool.se/Lagunpool_hosterbj.pdf

Ja det var itne så dyrt, men vet inte mkt om Lagunpool, inte kollat så mkt på dem..
De jag har kollat mest är folkpool, poolfabriken å Miamipool.
Saken är den med att ja måste tyvärr gräva först å se hur stor pool jag får plats med, vet inte om det bara är sten eller om de även är berg under så jag är lite beroende av detta. Så poolen kommer inte att inhandlas förens nästa höst tyvärr..

Utloggad baeckis

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Svängsta (Blekinge)
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
    • Visa profil
SV: Vilsen i vilken leverantör jag ska välja..
« Svar #18 skrivet: januari 09, 2007, 11:31:40:40 »
Hej

Jag kan rekommender folkpool. poolen var lätt att bygga ihop. Du kan se det på min websida. mitt misstag var att gräva för stort hål. det gick åt 30m3 mer makadam är vi planerat men det kanske du slipper om du bygger en stödmur istället den sista biten.

Lycka till med bygget. Att ha tillgång till detta forum har hjälpt mej mycket under byggandet.

MVH//Mats tyresö

Det såg riktigt bra ut ju, får man fråga vad ni hade för budget på detta? Tycker de är svårt att veta vad man ska kalkylera med när de kommer till trall å dylikt.
« Senast ändrad: januari 09, 2007, 20:47:26:26 av baeckis »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag