Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Går det att gjuta på en grusbädd som har is på sig?  (läst 971 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1234

Går det att gjuta på en grusbädd som har is på sig?
« skrivet: februari 19, 2022, 07:21:36:36 »
Blir inte klok för alla ger mig olika svar; går det att gjuta på en grusbädd som har frusit och har 1-1,5 cm is på sig? Vilka är riskerna? Kan plattan sjunka och bli ojämn?   :-\

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Går det att gjuta på en grusbädd som har is på sig?
« Svar #1 skrivet: februari 20, 2022, 00:32:53:53 »
Hej,

Undvik att gjuta på is. Kommer inte bli bra då.
MVH
Roger

Utloggad 1234

SV: Går det att gjuta på en grusbädd som har is på sig?
« Svar #2 skrivet: februari 20, 2022, 07:53:18:18 »
Tack så jättemycket för ditt svar! Har anlitat en pool-firma och de sa att det inte gjorde något för det var så lite. Jag ifrågasatte detta men de försäkrade mig att det inte var några problem. Jag har läst att man aldrig ska gjuta på is men de sa att det beror på betong-typen. Plattan är redan gjuten,  det finns stora hålrum (1-2 cm) under formen, dvs formen ligger ej mot marken på alla ställen. Jag trodde formen måste ligga på en grusbädd utan hålrum. Vad kan hända nu? Kan jag få skador längre fram i poolen? Måste agera snabbt innan de sätter upp väggarna och stoppa bygget  :(

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Går det att gjuta på en grusbädd som har is på sig?
« Svar #3 skrivet: februari 21, 2022, 08:15:51:51 »
Har dom verkligen gjutit direkt på grusbädden då? är det inte cellplast emellan?
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan