CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ny Stålställning till rörpool vart hittar man det?  (läst 4848 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ruskyhusky

Ny Stålställning till rörpool vart hittar man det?
« skrivet: juli 16, 2010, 15:06:08:08 »
Hejsan,
vi köpte en begagnad rörpool på internet. Visserligen var poolduken sprillans ny och aldrig använd, då den förra ägaren haft problem med den andra poolduken genom ett fabrikationsfel.

Vi monterade upp poolen och det visar sig att det fattas grejjor? Men så var inte fallet efter mkt om och men, vi hade fått en större poolduk än det var tänkt.

Efter mkt samtal hit och dit så skulle vi få en ny poolduk till den gamla ställningen eftersom den nya är för stor för denna ställning som vi har nu.

Så nu skulle vi vilja beställa en helt nya rör till den större poolen, men frågan är VART får jag tag på detta?

Har mailat exempelvis firman INTEX men inget resultat (dock semestertider) men ändå?

Är det någon som vet vart jag får tag på rören till en pool på 122cm hög och typ 520 bred, så snälla hör av er.

 

Poolgiganten

Utloggad wunsch

SV: Ny Stålställning till rörpool vart hittar man det?
« Svar #1 skrivet: juli 17, 2010, 14:07:39:39 »
Är man lite händig på den biten skulle man kunna gå till ett metallföretag och få dessa rörstag tillkapade i rätt storlek, ev sen lacka dom om man är mån om utsendet, inte nån komplicerad konstruktion direkt :)

Utloggad Göran.w

  • Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Tomelilla
  • Antal inlägg: 226
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ny Stålställning till rörpool vart hittar man det?
« Svar #2 skrivet: juli 17, 2010, 16:21:14:14 »
Är det det inte panik håll ögonen på blocket för det dyker upp såna pooler ibland för 1000-2000kr vilket borde vara billigare än att köpa enbart rören.
Antar du har liner till en intex 5,49x122 och den storleken är lite svår att hitta begagnad tyvärr.
Köpa nya rör tror jag inte blir så ekonomiskt för dom kostar säkerligen en hel del sen är frakten dyr med iom dom väger så mycket att det måste gå med något frakt bolag.
« Senast ändrad: juli 23, 2010, 01:10:19:19 av Göran.w »
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett mig annat än Luftvärmepumpar

Utloggad spongelasse

SV: Ny Stålställning till rörpool vart hittar man det?
« Svar #3 skrivet: juli 22, 2010, 22:15:01:01 »
Ringde själv till Intex (Brio tror jag är leverantör i Sverige).

Skulle ev. köpa en beg rörpool som blåst omkull när den var tom och förhörde mig om reservdelar. Ett rör till stativet skulle kosta ca 70:- och de kunde skicka grejorna mot porto på 100:-

De var mycket hjälpsamma när man pratade i telefon!

Vet inte hur många rör och fästen du behöver, men det springer lätt iväg i pengar....

Köpte själv inte den poolen, då det visade sig vara en Bestway istället och deras kundservice var usel  :-\
Intex Oval rörpool, 366x610x122 cm
Intex Krystal Clean saltvattenspoolsystem
Bestway Clearflow 5678 l/h

Utloggad ddt

SV: Ny Stålställning till rörpool vart hittar man det?
« Svar #4 skrivet: augusti 05, 2010, 16:33:51:51 »
Leksam i Ängelholm är generalagent för Intex, finns en internetsida som heter Intexnordic.com som drivs av Leksam. Förutom eventuellt under semestertider får man snabbt och mycket bra service från dem.

MVH Eva A

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag