Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Problem med linerduken i botten??  (läst 3755 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cartho

Problem med linerduken i botten??
« skrivet: juni 12, 2007, 11:36:23:23 »
Hej.
Jag har fått upp min lilla pool och all var frid och fröjd tills ungarnas kompisar kom och skulle bada. Fick se efteråt att linern vridit sig av deras fötter på botten så att det blir veck så att säga   :'(! Vad har jag gjort för fel? Någon annan som drabbats av detta, inte så att det gör något iofs men det är lu lite ledsamt när det var fint från början!
Jag la en filtduk typ gräs ovanpå isoleringen, är det detta det beror på typ eller?
//Thomas

Poolgiganten

Utloggad poolmannen

SV: Problem med linerduken i botten??
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2007, 19:38:35:35 »
tråkigt
du kanske inte la gräsduken eller va det nu va under rälsen för om du nu inte gjorde det kan det kasa och kana en hel del när dom hoppar och har sig.

Utloggad cartho

SV: Problem med linerduken i botten??
« Svar #2 skrivet: juni 13, 2007, 08:26:16:16 »
Hello igen.
Det var just det jag gjort , lagt den under och även en bit ut.
Som jag kan se det så sträckte jag duken när jag monterade och inte hade några veck, det har inte heller uppstått några märken i isoleringen efter hälar och tår utan bara detta att duken veckat sig när dom sprungit på botten!
Barnen sprang runt runt och skapade en cirkelström på vattnet sen så skulle dom springa motströms fick dom för sig , det var då detta uppstod när dom fick "kämpa" sig fram i strömmen.
Vad kan man göra åt detta nu tro :-\ Har försökt släta ut det värsta men det blir ju inte bra <dontkn> så vad göra?? Vill ju inte tömma ut vatttnet igen och börja om :'(
« Senast ändrad: juni 13, 2007, 08:32:38:38 av cartho »

Utloggad Fia

SV: Problem med linerduken i botten??
« Svar #3 skrivet: juni 13, 2007, 09:37:13:13 »
Hur stor pool har du? Jag tror inte att du kommer att få bort det så vida du inte tömmer o börjar om.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad utopiazz

SV: Problem med linerduken i botten??
« Svar #4 skrivet: juni 13, 2007, 10:22:19:19 »
Kan du inte få dom att springa åt andra hållet? Inte för att jag tror det fungerar men man vet aldrig

/Johan

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Problem med linerduken i botten??
« Svar #5 skrivet: juni 13, 2007, 11:09:44:44 »
När vi haft den typen av "rynkor" efter fötter så har jag lyckats dyka ned och "gnugga" tillbaks rynkorna.
Du får jobba hårdare!  ;)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Problem med linerduken i botten??
« Svar #6 skrivet: juni 13, 2007, 16:38:39:39 »
Om de springer åt andra hållet och sätter fötterna på rätt ställe så .....
Är det vanligt problem med att linerduken rör sig?

För egen del så slipper jag problemet för jag kommer att ha glasfiber. Den blir ju inte lika mjuk att gå på men ligger i varje fall still.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag