VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Uppblåsbart spabad, några frågor  (läst 4216 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Izaksvart

Uppblåsbart spabad, några frågor
« skrivet: juni 30, 2019, 16:24:05:05 »
Hej, jag har några frågor om uppblåsbara spabad som jag hoppas att någon kan svara på. Har kikat runt lite men jag blir inte klok på när det står att ”bada ute i ner till -10 grader”. Vad menas med det? Är det att vid -10 så klarar inte värmepumpen att hålla rätt temperatur, eller är det så illa att spabadet inte fixar lägre temperaturen än så och går sönder? Känns som jag inte hittar svar på det någon stans. Sen undrar jag också om det är en separat pump till filter/cirkulation så att man kan ha värmepumpen avstängd på sommaren eller är det en och samma pump? Harr kollat på m-spa och lazy-spa i 6-10 tusen kronors klassen.

Tacksam för svar

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Uppblåsbart spabad, några frågor
« Svar #1 skrivet: juni 30, 2019, 21:10:35:35 »
Fösta frågan vet jag inte, men andra är det bara att sätta på värmelementet i pumpen om du vill ha varmt eller inte.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Notsoperfect

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Helsingborgstrakten
  • Antal inlägg: 17
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Uppblåsbart spabad, några frågor
« Svar #2 skrivet: juli 02, 2019, 06:46:21:21 »
Har själv ett uppblåsbart m-spa.
Jag ställde själv samma fråga till försäljaren om yttertemperaturen och svaret jag fick var i princip, att så länge cirkulationspumpen är igång, klarar den minusgraderna. Har du värmen igång, klarar den mycket mera. Här nere i Skåne kommer vi sällan ner i -10 eller under  ;)
Den andra frågan är redan besvarad.... :)

Zia

  • Gäst
Zia
SV: Uppblåsbart spabad, några frågor
« Svar #3 skrivet: november 20, 2020, 12:43:25:25 »
Hej!
Snabb fråga i ett gammalt forum men hoppas att någon kan hjälpa mig med ett svar. Googlar och läser att ”så länge pumpen är igång är det ingen fara” men undrar detta;
Om pumpen och spabadet stått utomhus och EJ varit på. Sedan har graderna gått ner under 0 till ca -2 under ett par dagar. Pumpen går nu ej att starta pga E03 (för kallt) Frågan är; Har pumpen gått sönder pga detta? Jag har ej några lock att sätta för så jag kan dessvärre inte koppla ur pumpen! Klarar den att stå utomhus i 2 minusgrader ett par dagar? Vill så klart sätta igång den igen sen när graderna höjs.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Uppblåsbart spabad, några frågor
« Svar #4 skrivet: november 21, 2020, 16:10:20:20 »
e03 är väl dåligt flöde. Ispropp eller igensatt filter. Kan frysa sönder om du inte får igång cirkulationen, testa att köra igång cirk utan filter i.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag