VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Luxlama LX09HP visar 9.9.9.9 i display  (läst 843 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonny Malmgren

  • Gäst
Jonny Malmgren
Luxlama LX09HP visar 9.9.9.9 i display
« skrivet: maj 30, 2021, 15:25:33:33 »
När jag skulle starta upp pumpen för året så visar den direkt 9.9.9.9 Den verkar starta men som sagt står 9.9.9.9 hela tiden i displayen. Kan inte hitta någon sådan felkod i manualen heller. Kan det vara displayen som get upp eller vad kan det vara

Poolgiganten

Utloggad Catharina Tivemark

SV: Luxlama LX09HP visar 9.9.9.9 i display
« Svar #1 skrivet: juni 05, 2021, 09:54:01:01 »
Jag får bara upp åttor, har du lyckats lösa ditt problem??

Jonny Malmgren

  • Gäst
Jonny Malmgren
SV: Luxlama LX09HP visar 9.9.9.9 i display
« Svar #2 skrivet: juni 14, 2021, 13:38:35:35 »
Nej tyvärr, men den värmer som den ska men slår ej heller av vid 28 grader (vilket borde vara grundinställda tempen) så jag gissar att det är styrkortet och inte displayen. Jag kör min med en extern tempgivare som stänger av cirkpumpen (då stannar även värmaren som den ska då flödesgivaren slår till)kör till den lägger av helt och köper sedan en ny av ett mer känt märke

Utloggad henrik79

SV: Luxlama LX09HP visar 9.9.9.9 i display
« Svar #3 skrivet: juni 21, 2021, 10:23:29:29 »
Nej tyvärr, men den värmer som den ska men slår ej heller av vid 28 grader (vilket borde vara grundinställda tempen) så jag gissar att det är styrkortet och inte displayen. Jag kör min med en extern tempgivare som stänger av cirkpumpen (då stannar även värmaren som den ska då flödesgivaren slår till)kör till den lägger av helt och köper sedan en ny av ett mer känt märke

Rätta mig gärna om jag har fel, men är det inte standardgrejor (displayer, kompressorer, kretskort) som sitter i de allra flesta poolvärmepumpar, även om de har olika färg och form? Kanske finns det deluxe-märken som har "eget", men ett märke som Luxlama borde definitivt ha standardgrejor i sig, som vilken värmepumpstekniker som helst kan skaffa fram. Det är ju inte så att varje fabrikör av poolvärmepumpar uppfinner sina egna kretskort, eller kompressorer, dessa köps ju in från stora tillverkare. Ibland kan man ju hitta delar av riktigt hög klass i budgetprylar.

Kanske är det enklare att få tag i reservdelar om man köper av ett mer känt märke, då dessa kanske redan har koll på reservdelar, men inköpspriset är oftast mycket högre. Allt har för och nackdelar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan