CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Folkpool Victory eller Galant  (läst 1515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Stigge53

Folkpool Victory eller Galant
« skrivet: april 08, 2021, 17:06:29:29 »
Funderar på ett pooltak från Folkpool. Deras grejor kostar oftast lite mer men med vår-kampanj på ca 15% blir de jämförbara med övriga. De jag tittar på är Galant som är byggsats eller Victory som kommer monterat.
Nån som har erfarenhet från dessa?

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

SV: Folkpool Victory eller Galant
« Svar #1 skrivet: april 08, 2021, 17:54:00:00 »
Victory är ca 2 decimeter lägre än Galant (alla nått finns specade). Så ska man bada under tak så blir det lägre takhöjd med Victory. Sedan bero det bl.a på baddjupet i poolen vilka marginaler det blir.
En sak är värd att tänka på är att frakten är dyrare på förmonterad tak (Galant finns också förmonterad). Sedan ingår förlängningsskenor till Victory men inte till Galant.

Utloggad Stigge53

SV: Folkpool Victory eller Galant
« Svar #2 skrivet: april 08, 2021, 18:07:33:33 »
Victory är noga räknat 14 cm lägre. Enligt offert blir Victory 14t dyrare jämfört med Galant. Monterat, frakt och förlängningsskena (ingår i Victory). Victory kändes lite mer påkostat🤔

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Folkpool Victory eller Galant
« Svar #3 skrivet: april 09, 2021, 11:03:34:34 »
Är det bara 14k som skiljer ink frakt så skulle jag inte tveka en sekund. Jag hade tagit Victory men det är ju helt personligt för att jag tycker det är ett snyggare tak.
Taket jag själv har är ännu lägre och jag har inga problem att bada under det. har 150 djup thermopool. dock på lägsta sektionen (8*4m) så simmar man bara, inget hopp och lek för då kan man slå i huvudet.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag