Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Polyeten pool ?  (läst 5741 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kokken

Polyeten pool ?
« skrivet: juli 14, 2009, 15:32:29:29 »
Hej!

Undrar om det är någon som har el vet något om polyeten pool, funderar på att köpa en från Poolkungen 4x8. Ha det gott
« Senast ändrad: juli 14, 2009, 19:39:47:47 av kokken »

Poolgiganten

Utloggad aromata

SV: Polyeten pool ?
« Svar #1 skrivet: juli 14, 2009, 17:03:58:58 »
Som pool vet jag inte men polyeten är ett tåligt, segt och starkt plastmaterial. Förekommer ofta i kajaker som ofta får utstå en tuff behandling. Ganska billigt och miljövänligt.

Utloggad PelleSthlm

SV: Polyeten pool ?
« Svar #2 skrivet: juli 14, 2009, 18:51:56:56 »
Polyeten material är inte lämpligt som poolmaterial. Titta på kusinmaterialet Polypropen. Polyeten har problem med UV-beständigheten, dålig slagseghet, Låg styvhet, inte bra mot kyla, dålig reptålighet.
Lars Sjöland
Svenska Brilix AB

Är det inte lite jävigt att racka ned på konkurrenters pooler och framhäva sina egna samtidigt Lars? Tänkte mest på att Svenska Brilix säljer pooler i PP.  ;).

Vad jag kunde se från Pool kungens hemsida så kläddes stommen med liner och då kvittar det väl om materialet i stommen är UV-beständigt eller icke i och med att det aldrig i kontakt med direkt solljus? Har för mig att PE klarar kyla bra. Har själv trekammarbrunn i PE och samt PEM slang i mark mellan pool och maskinrum. Inga problem.     

Har inte Folkpool också en stomme i PE? Antar att även denna kläs med liner.

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Polyeten pool ?
« Svar #3 skrivet: juli 14, 2009, 19:38:00:00 »
Jag har en Pool kungen pool som du frågar efter.
Jag är MKT nöjd och tycker helt klart att en sådan pool är MKT bättre en en PP pool.
Då har du ju även möjlighet att kunna byta ut din liner när den inte håller längre (ca 10-20 år, i vissa fall ännu längre) och poolen blir som ny igen.
Jag tror personligen att en "plastbalja" av pp eller glasfiber blir sliten och ful med tidens tand.
/Stefan

Utloggad kokken

SV: Polyeten pool ?
« Svar #4 skrivet: juli 14, 2009, 23:24:17:17 »
Tackar för svaren,ska börja gräva på torsdag och gjuta plattan så jag har några dagar på mej att fundera.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag