Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markpool 4x8  (läst 9521 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Markpool 4x8
« Svar #10 skrivet: januari 20, 2008, 10:47:44:44 »
Hej,

I den beskrivningen har de används vanliga galvade plintjärn som gjuts fast i betongen, finns t.ex på Byggmax.
Vad gäller reglingen så tycker jag att instruktionerna är klara, det gäller bara att ta reda på vilka mått er pool skall ha.
Långsidorna blir poolmått plus 24 mm (dvs plats för plywood 12mm på båda gavlarna).
Gavlarna bli poolmått plus 2x120 mm (med 120 mm reglar) plus 2*12mm för plywood, dvs poolmått plus 26,4 cm som det står på sidan.
På detta sättet ligger långsidorna innaför gavlarna om du förstår hur jag menar.
Invändiga längd bredd måtten är precis som du är inne på givna av linern, och som ngn skrev i en annan tråd så borde det finnas mått på den i paketet.
Ta de måtten och ring en poolfirma och fråga vilka exakta poolmått detta innebär, funkar inte det så kan väl den som levererat linern hjälp till.

Att gjuta betong en bit upp tycker jag verkar som en bra och stabil konstruktion och det är enklare än man tror, betong kan man köpa färdig med
leverans per bil...

Återigen lycka till.

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Poolgiganten

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
SV: Markpool 4x8
« Svar #11 skrivet: januari 20, 2008, 15:55:49:49 »
 O0
Hej Anakin! Vi byggde vår pool (4x8 trästomme) under våren förra året,  köpte det mesta av materialet ifrån www.poolstore.se som har en mycket bra beskrivning på deras hemsida hur man bygger en träpool. Ta en titt där så kanske det hjälper... lycka till :D
 

Utloggad Anakin

SV: Markpool 4x8
« Svar #12 skrivet: januari 21, 2008, 20:10:55:55 »
Tack för alla tips om poolstore, vi har tittat på den flera gånger nu och kommer nog att ha användning av den.
Ringde till virkeshandlarn idag för att beställa matrial till stommen. Blev väldigt förvirrad över deras frågor och råd så nu har jag nog backat tillbaka till ruta 1. Vi hade tänkt att använda tryckt plyfa på väggen med cellplast runt och sedan isolera med styroform. På botten hade vi tänkt lägga en isolerande bottenmatta. Ska man bara ha cellplasten mellan plyfan och linern eller ska man ha den på båda sidorna om plyfan? Styroformen ska man väl endast ha som isolering på utsidan? Räcker det med endast isolerande bottenmatta eller ska man ha cellplast även på botten? Beror det på vad man har för botten? Hoppas någon kan svara på detta det är så krångligt.  :-\
MVH/Jen

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag