Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ny glasfiberpool  (läst 2919 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad SACHA

Ny glasfiberpool
« skrivet: januari 17, 2008, 19:59:54:54 »
Som helt nybörjare och ska införskaffa en swimmingpool.
När vi började diskutera det hemma så bollade vi både ovanmark och nergrävd pool och det blir nog en nergrävg glasfiberpool som det ser ut.

Men det jag ville komma till så hittade vi en glasfiberpool från San Juan som säljs av xxxxxxxxxx som som man kunde få exra försträrkt och kunde stå ovan mark.

Om detta är möjligt är jag inte rätt man och bedömma.

Med vänliga hälsningar
Sacha
« Senast ändrad: november 02, 2013, 09:39:44:44 av Rickard »

Poolgiganten

Utloggad PelleSthlm

SV: Ny glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: januari 17, 2008, 20:23:08:08 »
Det är nog möjligt. Riviera pool har (som jag såg i en annons här på den sidan) också stödkonstruktionslösning för ovanmarkmontage. Det var en bild på en jättestor stålställning som måste kostat multum. Fast skall man göra det så skall man nog göra det ordentligt. Det räcker nog inte med att bara förstärka skalet i och med att man måste på något sätt simulera marktrycket på ett ordentligt sätt. Det blir ju ett väldigt stort tryck på mitten av långsidan om man säger så.

På vanliga förfabricerade pooler kan man ju göra en ovanmarklösning med stöttor och regler. Borde väl fungera till glasfiberpool också kanske. Fast de kanske är lite känsligare samt att jag antar att väggarna inte är helt raka på dylika pooler. 


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan