VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Fylla poolen trots låga grundvattennivåer?  (läst 1772 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Vågen

Fylla poolen trots låga grundvattennivåer?
« skrivet: juni 07, 2017, 18:59:57:57 »
Tänkte bara röra om med en samvetsfråga. Hur gör ni som bor i kommuner som uppmanar till att inte fylla pooler eller rent av infört förbud? I min kommun har de nu flaggat för ett snart förbud, så hur ska man få tag på vatten? Har ringt åkerier men de kör inte sjövatten annat än i slamvattentankar och där vet man ju inte vad som varit i förut! Räddningstjänst kör inte heller. Ska det bli en sommar utan pool!? Hjälp!  :o

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Fylla poolen trots låga grundvattennivåer?
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2017, 19:34:24:24 »
Det var en lång diskussion om den frågan på rättshaverist- och grannfejd-siten byggahus.se. Någon lånade en 1 kubikmeter tank och åkte ett par vändor till närmsta sjö för syns skull och fyllde sedan resten i smyg på natten. Jag orkade bara läsa några sidor så det finns säkert många fler idéer för den som orkar läsa allt brus.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Vågen

SV: Fylla poolen trots låga grundvattennivåer?
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2017, 20:00:11:11 »
Tack! Hittade denna: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-far-jag-tag-pa-vatten-till-min-ovanmarkspool.296271/

Men, inte blev jag klokare av det. Mest en massa kringkäbbel!  ;)

Utloggad kg21

SV: Fylla poolen trots låga grundvattennivåer?
« Svar #3 skrivet: juni 07, 2017, 20:13:22:22 »
Jag vet inte men om alla skulle tömma och fylla sina pooler samma vecka, undrar hur mycket det skulle märkas..
Kanske man kan kompensera med att köpa snålspolande toletter och liknande.
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, Tjälldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
Värmepump: Astral AC10P
Dränpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
Trädäck 32*145
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

Utloggad Mini05

SV: Fylla poolen trots låga grundvattennivåer?
« Svar #4 skrivet: juni 13, 2017, 21:27:25:25 »
Självklart måste man köpa vatten till sin pool om det ens finns en antydan till vatten brist!! Jag förstår att kan kännas jobbigt. Jag tror inte att folk utanför de två stora öarna förstår vad riktigt vattenbrist är och hur mycket man måste anpassa tillvaron för att det skall finnas vatten till det nödvändigaste som livsmedel/ sjukvård etc.
Skulle fastlandets mer befolkade områden drabbas på sammas sätt skulle det bli kaos.

Idag har jag beställt 45 kubik som måste fraktas 5mil enkelresa. Då är jag ändå nöjd. I fjol vart 14 mil till närmsta ställe som sålde vatten.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan