VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Sätta fast Mosaik som ramlat av  (läst 1944 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zapmore

Sätta fast Mosaik som ramlat av
« skrivet: juni 07, 2019, 10:42:10:10 »
Hej,

Har en del små "mosaikfyrkanter" som flög av när jag tvättade poolen med högtryckstvätt. Fogarna är dåliga och behöver fogas om så kan tänka mig därför de flög av. Hur sätter jag fast dessa på bästa sätt? Poolen är just nu utan vatten.

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Sätta fast Mosaik som ramlat av
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2019, 21:24:36:36 »
Mosaik i nordiskt klimat? Trodde inte det existerade. Men hur som helst, jag hade nog prövat limma fast dom med Sikaflex som är för marint bruk. Använder det till en hel del på båten.

Utloggad Erica

SV: Sätta fast Mosaik som ramlat av
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2019, 23:14:54:54 »
Avgörande är vad som finns bakom mosaiken. Mosaik är stel och går lätt sönder eller lossnar om bakgrunden inte är ordentligt styv. Att t.ex. sätta mosaik på en pool av plåt (även tjock sådan) vore dömt att misslyckats. Det bör vara betong, helst med väl tilltagen tjocklek och med ordentlig armering.
« Senast ändrad: juni 12, 2019, 00:01:09:09 av Erica »

Utloggad zapmore

SV: Sätta fast Mosaik som ramlat av
« Svar #3 skrivet: juni 10, 2019, 15:32:34:34 »
Tack för tipset, ja det är en betongpool med som har mosaikbeklädnad.
Ska kolla på Sikaflex så att det inte kommer ut något "gift" i poolen av för starkt lim...

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan