Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hjälp mig med min ovisshet. Tack  (läst 5508 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Franke

Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« skrivet: november 08, 2009, 20:37:26:26 »
Hej !Kan någon hjälpa mig med en lite klurig sak som jag inte reder ut, det är så att jag byggt upp en pool i Leca och efter en av Malmös största kakelbutiker så fick jag rådet att putsa insidorna med Putsbruk B, gjorde så detta, nämnde detta när jag skulle beställa mosaik i en annan av Malmös kakelbutiker och dom sa att det var helt fel att putsa med B bruk, det skulle vara A bruk sa dom. Är det någon som är säker på vad det ska vara för bruk, och vad kan jag göra om det nu är fel bruk jag har putsat med ?.

Ska förrästen ha saltvatten i poolen och vill gärna ha synpunkter på för och nackdelar med detta.

Tack på förhand. Franke......
« Senast ändrad: november 09, 2009, 18:29:37:37 av 54885488 »

Poolgiganten

Utloggad Housedad

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 865
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #1 skrivet: november 09, 2009, 20:08:04:04 »
Du behöver nog tala med ett proffs, tror du får lite svar här för det är få eller inga av oss som läser på forumet som vill stå där med hundhuvudet om vi sagt något som sen visar sig fel eller inte funka på ngt sätt :)

Letade lite och hittade följande på Maxit http://www.maxit.se/media/22/pdf/fastofog/SERPO_DEIT_bassang.pdf

Ring till några olika tillverkare av system för pooler och få lite gratiskonsulting, brukar funka finfint, viktigt också att påpeka att du tänker ha saltvatten,
även om jag misstänker att det är lite salt o vattnet och sen klortillverkning, om jag misstänker rätt är det viktigt att beskriva ett sådant system.

Ett proffs i betong/klinker/kakel poolbranschen kan säker ge dig rätt råd, kanske ngn av betongarna i foumet har klokskap att dela med sig av, jag tillhör tyvärr inte dem.

Lycka till

/ Housedad
9 x 4,5 x 1,40 ca 60 M3 Vikingpool från AquaGripp, roman end trappa 3m mitt på långsidan. Uppvärmning med VP Gullberg & Jansson GJPACW1V-30

Utloggad Hilti65

SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #2 skrivet: november 10, 2009, 08:25:20:20 »
Här står en del:

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3641.msg27727#msg27727

läser man på forumet så är det gjuten pool som gäller om man ska klä med kakel/mosaik

Utloggad Franke

SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #3 skrivet: november 11, 2009, 21:59:01:01 »
Hej !

Har läst lite på Forumet efter era tips som jag fått, Tack, det verkar som om att leca är bland det sämsta materialet näe det gäller att få det tätt utan liner. Lite snopet när man har ställt in sig på Mosaik, F n  Också men finns det ingen därute som har lyckats med sin leca / mosaik pool ?

Frank.. <help>

Utloggad Rogerw

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vår pool i mosaiksten och marmor i botten
    • Visa profil
SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #4 skrivet: december 06, 2009, 17:44:23:23 »
Hej
Jag har byggt en mosaikpool, kan bara säga hur jag gjorde, gjöt bottenplatta och murde upp väggar med lekablock, sen putsade jag med putsbruk(kommer ej ihåg om det var b eller a)samt armeringsnät,därefter tätade jag med dietermanns fuktspärr 3 lager och la in glasfiberduk i fuktspärren, sen mosaik där även plastnätet armerar.Hör av dig om du har några frågor, se bild på min profil
Mosaikpool

Utloggad Fia

SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #5 skrivet: december 06, 2009, 21:15:00:00 »
Hej Rogerw. :)
 
Kan man få se mer bilder av din pool, ser mycket snyggt ut!
Kanske i en ny o egen tråd?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rogerw

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vår pool i mosaiksten och marmor i botten
    • Visa profil
SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #6 skrivet: december 07, 2009, 17:19:51:51 »
hej,helt ny här,hur kan jag lägga in fler bilder?
Mosaikpool

Utloggad Zaphod

SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #7 skrivet: december 07, 2009, 17:32:41:41 »
Här finns en liten "how to" som Fia har gjort.

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0

//
Z
Uddevalla baserad 4,5m Storpool som värms med en HeatForce M45.
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5650.0

Utloggad Rogerw

  • Kan en del
  • **
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 15
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vår pool i mosaiksten och marmor i botten
    • Visa profil
SV: Hjälp mig med min ovisshet. Tack
« Svar #8 skrivet: december 07, 2009, 18:13:15:15 »
verkar krångligt att ladda ner bilder, har du inget mail jag kan sända lite bilder på?
Mosaikpool

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag