CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?  (läst 12989 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

swe122

  • Gäst
swe122
kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« skrivet: januari 04, 2014, 23:54:25:25 »
Hej på er alla <antman>
Ny på detta forum och försöker reda ut all info man matas med med alla bra inlägg och råd!
En fantastiskt bra forum som verkar vara bra underhållet av " chefen" kul ! Och all heder åt detta!
Nu till min lilla fråga. Vad har ni experter eller någon i detta avlånga land att säga om importspa från Trygghandel.se och ex SPA Sofia ? Är det rena skiten eller någon som kan säga något.
Tackar på förhand/ Martin

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #1 skrivet: januari 05, 2014, 01:29:46:46 »
Hej !

Jag vet inget om just detta aktuella spa, men rent generellt tycker jag väl att det verkar som att man får kontrollera sin egen situation. Är man händig, kan fixa mindre fel själv, kan improvisera om någon del är svår att få tag på eller liknande och vill ha ett så lågt pris som möjligt så går det utmärkt att köpa kinesiska NoName-produkter. Har man tummen mitt i handen och behöver hjälp med det mesta som kan strula så bör man nog välja ett större, erkänt märke som har serviceorganisationi Sverige o.s.v. Givetvis får man då vara beredd att betala mera.

swe122

  • Gäst
swe122
SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #2 skrivet: januari 05, 2014, 09:30:34:34 »
Ok,tack för svaret......var nog så jag tänkt mig. Man får lite vad man betalar!
Om jag då frågar en kontra fråga. Spa från svenska Viskan och deras " sverigebad" är det ett " top of line" och hur står sig de kända amerikanska baden mot lilla Sverige ? 

Utloggad TommyC

SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #3 skrivet: januari 05, 2014, 09:44:36:36 »
Hej!

Jag kan ingenting om spa men om du använder sökfunktionen här på forumet och läser igenom allt som skrivits om de spabad du är intresserad av så får du en bra överblick. Om man är en sån som vill fixa allt själv eller köpa allt stöd bör som sagt vara väldigt styrande vid valet av leverantör.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8703.msg64992#msg64992

Edit: det finns t o m några här som plastat sin egen tunna.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Dempa

  • Gäst
Dempa
SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #4 skrivet: april 15, 2014, 22:12:46:46 »
Jag har ett spabad Sidney från Trygghandel och det är riktigt bra för det priset.
Betalade 39995kr och då är det med det nya Balboa systemet, det var lite problem med elen och hur man skulle koppla in det men det löste sig.

Jerka

  • Gäst
Jerka
SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #5 skrivet: maj 08, 2014, 15:18:01:01 »
Satt ett kinesiskt SPAbad av märket Sinospa nersänkt i altanen när jag köpte huset. Funkade bra i två år sen sprack en rörkoppling i plast. Varenda poolfirma jag besökta snackade om "Kinabaljor- dålig kvalitet inget vi sysslar med" etc (Ingen hade något bra svar på om det inte vore en bra affärsidé att reparera något som går sönder ofta...) Jag köpte hårdgummikopplingar till pumphus på bauhaus för 200 kr och drog dit med slangklämmor, funkat perfekt i två år. Nu har dock värmaren eller pumpen pajat. Låter skumt och värmer inte. Någon som känner till någon i stockholmstrakten som kan fixa, exempelvis byta mot en värmare/pump från annat fabrikat genom någon kreativ lösning. Badet sitter ju där det sitter och jag använder det inte tillräckligt mycket för att vara intresserad av att byta hela badet, då får det nog bli en större altan istället. Nordisk SPA i Spånga skriver på sin hemsida att de servar kinesiska spabad för 825:-/tim  men när man ringer ska de kolla om de servar kinesiska bad och återkomma?

Kenneth

  • Gäst
Kenneth
SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #6 skrivet: maj 09, 2014, 10:24:55:55 »
Vi har ett "Kinesiskt" SPAbad, har till slut fått tag på ett företag som kan tänka sig att komma hit o titta, de var väldigt reserverade till att serva/laga, men kikar om det är ngt enkelt. Deras förslag är att vi bör byta till Amerikanskt, alt. uppgraderar den vi har, dvs de byter ut allt innandöme och man behåller skalet. sista åtgärden bedöms kosta runt 35000kr :( - så slutkontentan är, man får vad man betalar för. Tack förre husägare att ni köpte kvalitet från Kina.
/
Kenneth

Utloggad Erica

SV: kina Spa (Sofia)från Trygghandel bara skit eller ?
« Svar #7 skrivet: maj 09, 2014, 10:49:51:51 »
Nästan allt kommer från Kina.... Men Kina kan vara både urdåligt och riktigt bra, det finns alla nivåer. Även kända märken har ofta tillverkningen förlagd till Kina och många gånger kan samma delar sitta i både hög- och lågrpisvarianter.  Fördelen med de mera kända märkena är förstås att de har bättre tillgänglighet för service och reservdelar, oavsett om delarna kanske kommer från Kina, eftersom de måste vårda sitt varumärke på ett annat sätt. Ett okänt märke bryr sig inte om saken på samma sätt, man säljer helt på att vara billigast. Själv har jag både verkligt bra och verkligt dåliga erfarenheter av saker som är tillverkade i Kina. Om man kontrollerar noga så är det faktiskt mycket mer än man tror som kommer därifrån.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag