VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Installation av Liner  (läst 4307 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad brynne

Installation av Liner
« skrivet: januari 23, 2011, 19:46:13:13 »
Hej,
      Vi har en nedgrävd betongpool med mosaik som läcker. Vi tänker installera en liner. Är det någon som vet något bra företag i Göteborgsområdet som kan göra detta?
/Jörgen 

Poolgiganten

Utloggad Mmannen

SV: Installation av Liner
« Svar #1 skrivet: januari 24, 2011, 09:20:25:25 »
Jag hade en poolfirma hemma i höstas som tittade på min betongpool. Killen påstod att betong inte mår bra av att kläs in i liner, och att det förkortar livslängden avsevärt. Vet inte om det stämmer eller om det var b-s. Men kanske värt att kolla upp.

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Installation av Liner
« Svar #2 skrivet: januari 24, 2011, 10:16:05:05 »
 Hej
Det du får tänka på är att lampor/inlopp/bräddavlopp och övriga genomföringar i poolen är anpassade för att täta mot betongen / mosaiken så dessa behöver du byta yt för att få de täta mot liner.

MVh
Jonas

Utloggad THBE

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Gävle
  • Antal inlägg: 6
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Betongpoolsägare
    • Visa profil
SV: Installation av Liner
« Svar #3 skrivet: januari 26, 2011, 10:58:55:55 »
Jag har en betongpool där man ristat in "Apollo XI" i botten så den borde ha några år på nacken. Den har haft liner hela tiden utom de första åren (man trodde visst att den inte skulle läcka om man lackade den invändigt). Jag bytte liner för två år sedan och jag såg inga tecken på problem med betongen. Det fanns inte ens dräneringshål i hörnen men jag borrade sådana vid bytet.

Utloggad aromata

SV: Installation av Liner
« Svar #4 skrivet: januari 27, 2011, 12:04:51:51 »
Betong använder man ju överallt till arbeten under mark så jag ser inte varför man inte skulle kunna använda liner i en betongpool.

Utloggad contranut

SV: Installation av Liner
« Svar #5 skrivet: januari 29, 2011, 18:26:07:07 »
Jobbar med pooler och spa. Har renoverat många betongpooler men aldrig lagt in en liner i en betongpool.
Måste i så fall vara absolut sista utvägen!

Se svar från Jonas West
Det du får tänka på är att lampor/inlopp/bräddavlopp och övriga genomföringar i poolen är anpassade för att täta mot betongen / mosaiken så dessa behöver du byta yt för att få de täta mot liner.

Så är det! Förutom kostnaden så är det en del jobb!

aromata skriver:
Betong använder man ju överallt till arbeten under mark så jag ser inte varför man inte skulle kunna använda liner i en betongpool.

Och jag håller med även om det skär i hjärtat att lägga en plastpåse i en mosaikpool. Men måste man så måste man...

Måste du? Var läcker det. Rinner allt vatten ut eller kan du säga en höjd?

mvh Tobbe




Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag