VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Problem med dammsugning av poolen  (läst 4980 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Viper

Problem med dammsugning av poolen
« skrivet: augusti 15, 2007, 23:10:43:43 »
hej på er

Jag har ett litet problem när jag skall dammsuga poolen, kopplar slangen till ena breddavloppet och pluggar det andra breddavloppet men sen så är det som att pumpen börjar ta luft och inte orkar spruta in vatten i insprutningsmunstycket i poolen, gör jag nått fel eller vad kan det bero på att det jävlas.

Poolgiganten

Utloggad Nisse

SV: Problem med dammsugning av poolen
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2007, 04:06:08:08 »
Har du fyllt dammsugarslangen med vatten innan du kopplar på den på breddavloppet??
Om inte så gör det lämpligast så fyller man slangen genom att hålla den för inloppmunstycket
så fylls den snabbt och du blir av med all luft sen sätt på den på breddavloppet.


Utloggad Annika

  • Nybörjare
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Norrköping
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Problem med dammsugning av poolen
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2007, 20:45:22:22 »
Hej, Har du två breddavlopp??
Folkpool 7,20

Utloggad Viper

SV: Problem med dammsugning av poolen
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2007, 23:21:19:19 »
japp 2st breddavlopp

Utloggad Janric

SV: Problem med dammsugning av poolen
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2007, 13:51:07:07 »
Jag har liknande problem. När jag skall dammsuga poolen (har ett bräddavlopp) så börjar det komma lite luft ur inloppen, detta sker oftast efter ca två minuter och håller sedan på länge jag dammsuger. Jag fyller slangen ordentligt innan jag kopplar munstycket till bräddavloppet. Det är inte mycket luft, men tillräckligt mycket för att det skall irritera mig. Vid vanlig drift kommer det aldrig luftbubblor.
/Janric

Utloggad MrXs

SV: Problem med dammsugning av poolen
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2007, 15:16:55:55 »
Ni som har problem har ni pumpen ovanför vattenytan?

Ja har min pump typ 500mm under vattenytan och tar min slang kopplar på dammsugaren och kopplar på skimvac plattan...lägger i dammsugaren i vattnet och lägger skimvac plattan i bräddavloppet.
Ser hur slangen rör sig som en orm då luften sugs ur den, och direkt kommer det luft ur inloppen i någon sekund för att sedan avta.
Där efter kan man inte rubba skimvac plattan och jag börjar dammsuga.

Då dammsugningen är klar lyfter jag bara upp dammsugaren ur vattnet så det kommer luft in så skimvac plattan lossnar från bräddavloppet..

klart..

Om det kommer ut luft hela tiden är där läckage på slangen eller glapp vid skimvac plattan.
Rektangulär 8x4 i Leca med Roman end på kortsidan. Värmer med solfångare.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan