VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hur sköta gjuten minipool  (läst 720 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Josefin

  • Gäst
Josefin
Hur sköta gjuten minipool
« skrivet: mars 23, 2019, 23:40:21:21 »
Hej!
Vi ska bygga altan och jag är väldigt inne på att gjuta in en minipool i altanen. Så här alltså, innan altanen byggs så gjuter jag i betong en kantig "pool" med ca måtten 4*1,7*0,35. Runt detta byggs sedan trädäcket. Tanken är att barnen ska kunna plaska, den ska ge en vattenspegel..

Frågan är hur jag ska ta hand om poolen på enklast, billigast och kemikaliefattigast sätt.
Tycker efter googlingar att det verkar som att jag behöver någon sorts pump. Varför behövs den egentligen om jag inte har filter på, eller måste jag ha filter? Och något förslag på lagom liten pump? Och vilket filter måste jag ha?
Jag har egentligen inte möjlighet att ha vatten påkopplat på husets vattenledningar, har man normalt det, och finns alternativ?
Vad behöver jag gjuta in för rör/kopplingar?
Hur långt kommer man på att svabba ur, tömma poolen, och fylla på med nytt vatten varje vecka? Utan kemikalier?
Sen det där med lampor. Finns det några jag skulle kunna "gjuta" in som inte kostar flera 1000

Vänliga hälsningar,
Josefin

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan