CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex salvattensystem, vart vända sig för service/reperation? (”Low salt”)  (läst 2600 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyS

Jag skrev i en tråd från 2018 i ämnet Intex saltklorinatorer men såg tipset om att hellre starta en ny, p g a gammal tråd.
Jag gör så här, samt adderar en frågeställning.

Huvudproblemet för oss är att vår maskin en bit in på den här badsäsongen började indikera ”Low salt”. Vilket tedde sig märkligt, å än märkligare när det sedan ”inte bet” att i markanta mängder tillföra mer salt.
Tidigare har vi inte alls upplevt dessa problem.

Jag har sökt men inte hittat någon info som ger någon riktig förklaring eller lösning på detta problem. Det närmaste var det som någon skrev i stil om att ”byta polerna” (vrida kontakten, som jag uppfattar det), men det har inte löst biffen hos oss.

Det finns en knapp på maskinen som säger ”Self clean”. Har aldrig funderat på den tidigare men tänkte att nu om någonsin så är det kanske dags för den att börja jobba. Har tryckt på den (jag har inte letat efter manualen) och funnit att det finns tre lägen (?) på den; 06, 10 respektive 14. Vet inte vad siffrorna betyder men har provat samtliga, utan att det löst ”Low salt”.

Det här är andra saltklorinatorn som vi äger och den här köptes hos Toys ´r Us innan de slog igen sina butiker. Därifrån kan jag sålunda inte få någon hjälp.
Jag har googlat på Intex och support. Hamnar då hos intex-pooler.se med möjlighet att därifån mejla till ett servicecenter, Eurotoys (.dk). Vilket jag har gjort, men efter ett par veckor har jag fortfarande inte fått någon som helst respons.

Så, min fråga till forumet nu (då det alltså inte verkar finnas några kända selfservice-tips) är om någon vet vart man skall vända sig för att kunna få service på sin Intex saltklorinator (”Salvattensystem”)?

Känns både lite surt och waste (känns som att maskinen borde kunna ha flera år kvar) att kasta maskinen och handla ny. Men får jag inte ordning på den de närmaste dagarna så är det så det får bli.

Poolgiganten

Utloggad TommyS

Märkligt.
Att det inte skulle finnas någon supportorganisation. För Intex.
Trodde att det var en stor ("seriös") tillverkare.  :-\

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
Kanske mer billig och stor än seriös med serviceorganisation.
Skulle tro att affärsiden är att prångla ut skapliga prylar så billigt som möjligt utan att satsa ett öre på overheadkostnader som serviceorganisation.
Går nåt sönder får man helt enkelt köpa nytt, om det inte sprids några självlärda lösningar på nätet.

Det jag skulle prova är att demontera allt som går och rengöra så ordentligt som möjligt och se om det kan hjälpa.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag