VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bevaka trådar?  (läst 5855 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MathiasS

Bevaka trådar?
« skrivet: januari 12, 2012, 13:10:01:01 »
Hej,

Det brukar gå att automagiskt bevaka trådar jag gjort inlägg i eller startat och sedan välja att lista bara uppdaterade bevakade trådar. Hittar ingen funktion som gör det här (har förvisso inte tok-letat heller).

Edit: Jag får epost-notifieringar på alla dessa trådar å frågan är egentligen hur jag listar dom enkelt i forumet.

Går det?

Mvh,
Mathias
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bevaka trådar?
« Svar #1 skrivet: januari 12, 2012, 14:06:38:38 »
Använd menyn längst upp i vänster kolumn:

Nya svar = inlägg i trådar som du själv startat eller varit aktiv i.
Olästa sedan sist = alla inlägg som kommit in sedan du senast var aktiv på sidan
Alla olästa = alla inlägg du inte läst och inte heller markerat som lästa.

Om det är en eller några specifika ämnen du vill följa närmare kan du när du är inne i ett ämne klicka på "Underrätta"-fliken som du hittar bredvid svara-fliken.
Om du vill ha underrättelse så skickas e-post till dig så snart någon postar ett svar i åmnet.
Man kan även markera hela tavlor för underrättelse, om du t.ex. är intresserad av alla nya inlägg i luftvärmepumpar så kan du markera hela den tavlan för underrättelse.

MVH

Rickard
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Bevaka trådar?
« Svar #2 skrivet: januari 12, 2012, 14:32:30:30 »
Ok, bra!

Angående frågan att lista de trådar man varit aktiv i, går det? Jag kan ju hitta alla inlägg genom min profil men det skulle vara mer överskådligt att lista trådarna. Det kanske skulle gå att lägga till på samma ställe?
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bevaka trådar?
« Svar #3 skrivet: januari 13, 2012, 06:08:36:36 »
Jag förstår inte vad du menar, om du menar att jag skall lägga till ett menyval till på sidan som alltid visas, för att man av någon anledning vill se egna trådar som det inte hänt något i så anser jag inte att det känns så högt prioriterat.
Det finns ju som sagt ett klick bort från framsidan, så det kräver ju inte sååå mycket av användarna.

Känns som en funktion du haft i nagot annat forum, som egentligen inte behövs, eller är sämre än de val som finns i menyn till vänster, men som du vant dig vid.  ;)

Eller, kan du förklara nyttan med det valet, och exakt hur det skulle presenteras?

Det finns två problem med att lägga till fler menyval:

1. I den horisontella menyn vill jag ha så lite som möjligt så forumet skall fungera så bra som möjligt i smartphones och mobiler.
2. I vänster meny vill jag inte lägga till för många val då det dels blir svårare att hitta väsentligheterna, och dels stjäl utrymme/puttar ned annonserna, som annonsör skulle jag själv inte uppskatta att hamna längre ned på sidan p.g.a. i grunden "onödiga" menyval.

Hade det inte funnits några praktiska eller affärsmässiga hinder för ditt önskemål hade jag alltså lagt till menyvalet även om jag inte kan se nyttan med det.

Hoppas att förklaringen var tillräcklig.
« Senast ändrad: januari 13, 2012, 06:15:29:29 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Bevaka trådar?
« Svar #4 skrivet: januari 13, 2012, 07:18:31:31 »
Rickard, du ska förstås göra som du själv tycker bli bäst och givetvis är funktionerna jag frågar efter något jag vant mig vid från andra forum!

Jag läser normalt forum i turordningen 1. uppdaterade bevakade trådar ("Nya svar" här) 2. Senaste inläggen (Alla olästa här).

Som väluppfostrad forummedlem försöker jag också återkoppla i trådar där jag varit aktiv eller ställt frågor. DÅ vill jag lista alla bevakade trådar snarare än inlägg jag gjort. Här har jag inte gjort så många inlägg att det är ett stort problem, men har man tusentals inlägg blir det snabbt jobbigt att hitta tillbaka till en tråd som är veckor/månader gammal.

Presentationen är således inte kontigare än att det är listan med med bevakade trådar snarare än en lista med inlägg. För min del kan jag gärna nå den från profilen (ett komplement till mina inlägg), behöver inte ligga på förstasidan.

Detta är ingen stor grej, bara ett önskemål om en funktion som är vanlig på andra forum. Byggahus.se är ett exempel där detta fungerar bra.

7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bevaka trådar?
« Svar #5 skrivet: januari 13, 2012, 11:24:15:15 »
OK, tror itne funktionen finns som standard i SMF, men det kan säkert finnas någon modifikation som gör det där möjligt.
Vet du vad det brukar kallas på engelska så skulle det vara lättare att hitta för mig?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad MathiasS

SV: Bevaka trådar?
« Svar #6 skrivet: januari 13, 2012, 12:35:40:40 »
Det kallas ofta för "watched threads". Googlar jag på SMF och watched threads så hittar jag flera liknande frågeställningar som min, men inte någon lösning. Kan luska lite mer ikväll.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bevaka trådar?
« Svar #7 skrivet: januari 13, 2012, 18:40:32:32 »
OK, det vore bra, jag har fullt upp...
Har köpt ny dator idag  <antman> , och det lär ta veckor innan man har allt på plats som man vill ha det igen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Bevaka trådar?
« Svar #8 skrivet: januari 14, 2012, 14:00:04:04 »
Det kallas ofta för "watched threads". Googlar jag på SMF och watched threads så hittar jag flera liknande frågeställningar som min, men inte någon lösning. Kan luska lite mer ikväll.
Håller med om att det vore en bra funktion för optimal spårbarhet i många pågående öppna/startade/pågående besvarade frågor O0 - är svårt att "hålla rätt på" om man är aktiv i många trådar så går det att lösa är det en fördel - bör även hjälpa till att hålla nere många återkommande exakt samma frågeställningar om det blir "enklare samlat" och i samma ursprungsfråga,
hälsar "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan