Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: rostfri trallskruv  (läst 16389 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad morsbo

SV: rostfri trallskruv
« Svar #10 skrivet: juni 09, 2014, 23:32:59:59 »
Jag håller med dig att köra med grov skruv då både trallen och hela altanen är tjockare och större men använde du A2 och inte A4?

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: rostfri trallskruv
« Svar #11 skrivet: juni 10, 2014, 05:27:34:34 »
Jag har använt vanliga corrseal-skruven, inte a2 eller a4. Har inte trall runt poolen och ej heller salt.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: rostfri trallskruv
« Svar #12 skrivet: juli 03, 2018, 16:28:30:30 »
Testade igår Byggmax trallskruv A2 100mm som har ett skumt märkt jag aldrig hört lr sätt innan, återkommer med märke när sambon kommer hem med min bil där dom ligger för retur, men billiga var dom, 200kr för 100st
Och 399 kr för 1000 st 55mm till vanliga trall brädor.
100 mm böjde sig 3 första skruvarna, olika ställen, reglar 45mm tjocka, inga kvistar, blir reklamera imorgon!
55mm första skruva böjde sig så blir samma med dom.
Detta har nästan aldrig hänt innan, dock har jag bara kört essve innan.
Tyvärr är det beställningsvara på 100mm och typ inga fysiska butiker har dom hemma och på hyllan, vilket jag tycker är konstigt, specialbeställde på tools sist, och web köpte på veltra, dock hade jag behövt idag.
Så nu fick det blir 100mm med beläggning, fattas dock bara ca 50st på reglarna, fast jag är sjukt emot belagda, man ser ju hur dom ser ut efter några år om man lossat någon, rostiga som fan.
Men det är en jävla prisskillnad på rostfritt och essve, över dubbla priset, men kvalitet kostar så är det.

Taget ur esvee proffsguide trädäck pdf 2017
"Torpedo Max III har två gånger utsetts
till ”Sveriges bästa” av Testfakta. Den är 40% starkare än classic"

Köpte 750st 4,8mm, 55mm idag, 1200kr. Smakar det så kostar det;P
« Senast ändrad: juli 03, 2018, 16:46:56:56 av Zenon »
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Utloggad Fredde-Gbg

SV: rostfri trallskruv
« Svar #13 skrivet: juli 03, 2018, 21:16:24:24 »
Testade igår Byggmax trallskruv A2 100mm som har ett skumt märkt jag aldrig hört lr sätt innan, återkommer med märke när sambon kommer hem med min bil där dom ligger för retur, men billiga var dom, 200kr för 100st
Och 399 kr för 1000 st 55mm till vanliga trall brädor.
100 mm böjde sig 3 första skruvarna, olika ställen, reglar 45mm tjocka, inga kvistar, blir reklamera imorgon!
55mm första skruva böjde sig så blir samma med dom.
Detta har nästan aldrig hänt innan, dock har jag bara kört essve innan.
Tyvärr är det beställningsvara på 100mm och typ inga fysiska butiker har dom hemma och på hyllan, vilket jag tycker är konstigt, specialbeställde på tools sist, och web köpte på veltra, dock hade jag behövt idag.
Så nu fick det blir 100mm med beläggning, fattas dock bara ca 50st på reglarna, fast jag är sjukt emot belagda, man ser ju hur dom ser ut efter några år om man lossat någon, rostiga som fan.
Men det är en jävla prisskillnad på rostfritt och essve, över dubbla priset, men kvalitet kostar så är det.

Taget ur esvee proffsguide trädäck pdf 2017
"Torpedo Max III har två gånger utsetts
till ”Sveriges bästa” av Testfakta. Den är 40% starkare än classic"

Köpte 750st 4,8mm, 55mm idag, 1200kr. Smakar det så kostar det;P

Låter kostigt, torrt virke? Är det 45mm tjock trall eller varför använder du 100mm? till 145x34 så är ju 4,8x75 optimal.

På Byggahus är det just nu ett jäkla gnäll på ESSVE C4 8(Classic CorrSeal tror jag) som är helt värdelös och går av. Proffsprodukter/Skruvgrossisten på tillbud är billig för fullt acceptabel A4 skruv. Annars så är Biltemas dyraste A4 också bra.

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: rostfri trallskruv
« Svar #14 skrivet: juli 19, 2018, 14:53:13:13 »
Jag har innan alltid skruvat reglar med 100mm rostfri trallskruv, men nu såg jag att det fanns träskruv 100mm rostfri, som jag köpte i stället, esvee 550 kr för 100st, ca 5kr st, och dom esvee tropedo max 3 kostade lite över 1kr st. lagt runt 2500kr för rostfri esvee till 30 kvadrat trall, då jag tröttnat efter provat både biltemas och byggmax som bara böjde sig lr drogs runda. Nu skruvat ca 1500 skruv och inte en enda runddragen lr gått av, böjd. Men smakar det så kostar det, läste dock ett par test av trallskruv, dom flesta var skit tyvärr, helt värdelöst när man ska skruva.
Bara provat esvee c4 100mm, skruvade 100st innan jag såg dom hade samma i rostfritt, tyvärr missa jag det första gången, men inga fel på dom alls, ingen gick av, men kan ju vara skillnad på 4.8, provade dock dom kortare 30mm c4 också, inga fel där heller, fanns tyvärr inte så korta i rostfritt ://  Men esvee skruvarna är ju hårdare, så dom går av istället för att böja sig, om du typ drar dom i stål, vilket jag gjorde med 1st, men hellre hårda än mjuka! Man ska ju inte skruva i stål ^^
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Utloggad MathiasS

SV: rostfri trallskruv
« Svar #15 skrivet: juli 20, 2018, 11:08:07:07 »
Zenon, det är inte när man drar i Essve-skruven som den går av, det sker senare när trallplankan torkar och krymper. Gjorde en liten altan ihöstas med Torpedo max III 4.8mm skruven från Essve (C4) till 34mm trall och jag uppskattar nu att 20-30% av skruven gått av. Detta beror inte på för litet avstånd mellan plankorna, var och en ligger fritt både i torrt och blött tillstånd.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Utloggad Zenon

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 686
  • Total likes: 22
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: rostfri trallskruv
« Svar #16 skrivet: juli 21, 2018, 16:23:06:06 »
Okey, intressant, c4 och rostfritt är ju två helt olika stål i, så hoppas inga problem med mina, då dom var dyrast av alla.... ;P
Intex rörpool 549cm*132cm = 25kubik, Bubbelpool nersänkt i soldäck.
Bergvärme som uppvärmning, 100kw värmeväxlare
Projektråd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
Projekttråd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan