CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Belyst poolområde?  (läst 3531 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matez

Belyst poolområde?
« skrivet: april 21, 2014, 20:34:48:48 »
Söker lite tips/bilder på belysning av poolområdet. Det som finns idag är själva lampan i poolen, och trädecket är ihopbyggt med inglasat uterum, och i takfoten på uterummet sitter en rad spotlights. För lite när det är mörkt. :)

Tänkte kanske nå belysning på staketstolparna runt altanen, i golvet eller nåt fint på pelarna mellan uterummets glaspartier. (Typ nåt som lyser uppåt och nedåt)

Finns mkt, men är ute efter en "mysig" belysning men inte alltför stark.

Med så mkt folk här på forumet kanske nån har nån bild med lite idéer att dela med sig av.  ::)
Glasfiberpool 4x8 meter
Luxlama LX09HP poolvärmepump

Poolgiganten

Utloggad Huppiguppi

SV: Belyst poolområde?
« Svar #1 skrivet: april 29, 2014, 22:40:36:36 »
Sitter i samma sits. Har belysning i själva poolen men skulle vilja ha lampor på staketstolparna (högt staket).
Mitt staket är bara en dryg meter från poolkanten därför är bara 12v aktuellt i mitt fall.
Jag har hittat dessa lampor:
http://www.ledvision.se/led-decklights/decklight-lampor-vitvarmvit-1.html
Men frågan är om dom kommer synas när man tänt även poolbelysningen, eftersom den lyser upp staketet.
I ditt fall kanske dom är bra eftersom jag misstänker att dom är väldigt svaga(mysbelysning?). Någon annan som känner till dessa lampor?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag