CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tömma 1/3 nedgrävd stålpool för att putta ner veck?  (läst 1123 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad banano

Tömma 1/3 nedgrävd stålpool för att putta ner veck?
« skrivet: juni 20, 2019, 17:25:33:33 »
Har fått flera fula veck på linern på väggarna i poolen (rund stålpool, 4.2m diameter, nedgrävd 1/3: mager betong 20 cm upp, resten jord). Tänker att jag tömmer poolen och lämnar runt 30 cm vatten kvar, för att arbeta ner vecken mot väggarnas nederkant mot botten.

Har snap-in-liner så jag kan inte sträcka uppåt.

Bra idé eller för stora risker? :-\ Tacksam för era erfarenheter.

Poolgiganten

Utloggad Eone

  • Eone
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 883
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • de ska va gött å leva...
    • Visa profil
SV: Tömma 1/3 nedgrävd stålpool för att putta ner veck?
« Svar #1 skrivet: juni 21, 2019, 12:00:59:59 »
Gör så. Jag hade stora problem med veckbildning ovanför ytan, teorier i svang sa att det  var för att jag hade haft för varmt i poolen..."linern expanderar/sväller efter 28-29 grader..."
Admin för forat har dock alltid i alla år vidhållit sin teori, den om att isen på vintern drar med sig linern uppåt - och jag måste säga att jag är beredd tro på den teorin. Nu.
Jag tömde ju vår pool - dammtorr - i höstas. Och plötsligt var vecken ovanför vattenytan (när poolen är fylld) borta, jag tänkte att dom återkommer väl när jag fyller upp - men icke. Idag har jag inga fula veck alls. Visst, lite slack så att det går trycka in nån cm eller så. men inga veck och inget som man ser med blotta ögat.
Töm och låt linern rasa ner dit den ska vara.
6x4 meter markpool från Lagunpool 2004.
VP Pahléns 35:a. 2x300W belysning.
300 000 kr limmat, lappat och klart.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag