VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Intex SF90220T och Blilix XPH100? Hjälp!  (läst 1424 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pool-Emil

Intex SF90220T och Blilix XPH100? Hjälp!
« skrivet: juni 19, 2019, 17:42:30:30 »
Hej!

Försökte precis koppla ihop min nya VP Blilix XPH100 med min Intex SF90220T pump/filter. Jag har kopplat slangen mellan Filtret och VP's inlopp. Får då felkod att den får för lite vatten. Står att den rekommenderat ha 6000l/h dock så ger bara SF90220T ca 4000-4500l/h. Ska det verkligen behövas en större pump för att det ska fungera?

Jag har provat att strypa utflödet i poolen för att se om den ville skutta igång, tyvärr gick inget det heller...

Någon som har liknande erfarenhet?

Tack på förhand/ Desperat poolbyggare  :D

Poolgiganten

Utloggad zOOge

SV: Intex SF90220T och Blilix XPH100? Hjälp!
« Svar #1 skrivet: juni 19, 2019, 23:52:30:30 »
Jag har en likadan uppsättning, från pool - pump - brilix xph100 - saltklorinator - pool, funkar toppen för mig.
Du försöker inte köra fel väg genom värmepumpen, förväxlat in och utlopp ?

// Fredrik

Utloggad Pool-Emil

SV: Intex SF90220T och Blilix XPH100? Hjälp!
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2019, 11:04:37:37 »
Jag har en likadan uppsättning, från pool - pump - brilix xph100 - saltklorinator - pool, funkar toppen för mig.
Du försöker inte köra fel väg genom värmepumpen, förväxlat in och utlopp ?

// Fredrik

Jag har fått igång pumpen nu. Men hur gjord du med kopplingar/slang mellan VP och Intex pump?

Utloggad TommyC

SV: Intex SF90220T och Blilix XPH100? Hjälp!
« Svar #3 skrivet: juni 29, 2019, 12:31:55:55 »
Såna här forum blir mycket bättre om man förklarar hur man har löst sina problem inte bara att. Det här är inte Facebook. Vettiga fungerande forum är en värdefull kunskapsbank för framtida nybörjare.  O0
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan